HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 *SÅLDA* Wharfedale Pacific Evolution 40, 5000:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomwe
Starting Member

27 Posts

Posted - 2007/01/10 :  22:13:29  Show Profile  Visit Tomwe's Homepage Send Tomwe a Private Message
Snygga väl omtalade golvhögtalare i fint skick, ett par tre år gamla.
2½-vägs basreflex med två stycken 6½" och en diskant. Kevlarelement med neodyniummagneter. De har en unik och lite speciell lådkonstruktion med välvda sidor och interna kammare för att släcka ut resonanser (se bild), och det hörs då ljudet blir väldigt distingt och precist, och låter väldigt lite "låda".
På köpet medföljer de högtalarkablar (biwire cv-4 från Audioquest) som "togs fram" speciellt till dessa av tele-hå.

Nypris var 12000 inkl. kablarna, jag hade tänkt mej runt hälften iallafall.

Kan sälja dom tillsammans med Harmony Design pa12 monoblock samt xlr-kablar till förmånligt pris! Då kan även ett försteg från Hitachi fås med på kuppen.

Finns i Umeå men kan antagligen skickas då jag har orginalkartongerna kvar till högtalarna, men jag vill itne ha nånting med bussgods att göra igen så det får bli nånting annat isåfall.

Många bilder här.
Broschyr med info här. Evo 40 var de största i serien och är av generationen före de som nu tillverkas.





Is this Lobster dirty enough?

Edited by - Tomwe on 2007/06/01 13:41:32
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000