HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 David Bowie - 60 år idag 8/1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/01/09 :  00:00:38  Show Profile Send brewitz a Private Message
För att fira min stora favorits födelsedag har jag idag lyssnat på stora delar av hans studioproduktion från sjuttiotalet. Givetvis sparade jag det bästa till sist och har de senaste fyrtio minuterna VRÅLAT mig igenom Ziggy Stardust, precis vid början av Rock'n roll suicide kom en granne och bad mig tagga ner och då kände jag att jag lyckats i mitt uppsåt att väcka lite uppmärksamhet runt hans bemärkelsedag.

Edit: Baah, missade tolvslaget i Sverige med 38 sekunder. Spelar ingen roll, klockan är bara elva hos mig, det är fortfarande födelsedag. Dags att lyssna på Hunky Dory, igen.....


guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/01/09 :  01:12:49  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Mina Bowie-favoriter: Tin Machine och Outside! Har dock märkt att jag är rätt ensam om att tycka så, jag brukar anses "tycka fel"...

Sedan kommer nog Ziggy stardust och Aladdin Zane.

Grattis David! Må du göra många skivor till och inte tappa din nyfikenhet på nya sound!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/01/09 :  08:00:05  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Grattis!!!!!!!!!!!!!!

Mina favoriter:
1. Scary monsters

utan rangordning:
Earthling
Heroes
Low
Tin Machine
Ziggy Stardust

Synd att han inte gjorde någon födelsedagskonsert. 50-årsshowen var lysande!

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/01/09 :  16:52:17  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Mästerverken:
Ziggy stardust
Diamond dogs
Aladdin sane (a lad insane)
Hunky dory
Stage (live)

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/01/09 :  21:14:44  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
10 favoriter (i okvalificerad ordning):

Let's Dance
China Girl
Space Oddity
Life on Mars
Starman
The Jean Genie
Fame
Heroes
Rebel Rebel
Modern Love


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/01/09 :  22:55:11  Show Profile Send brewitz a Private Message
Favoriter är svårt att lista, det finns för mycket som är tokbra (i mina öron). Ett album som jag ständigt återkommer till är Hunky Dory, jag vill gärna att Life on Mars spelas på min begravning och sedan få min aska instoppad i ett originalkonvolut. Maken till homogen skiva får mn leta efter, det skulle vara Ziggy då.....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000