Author |
Topic |
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2007/01/08 : 19:06:05
|
HIFICRITIC audio review journal
quote: HIFICRITIC is the definitive, international, critical review journal for stereo hi-fi equipment. A printed bi-monthly publication, mailed to your door, HIFICRITIC is supported by its readers.
Bland skribenterna märks Paul Messenger, Martin Colloms och Ken Kessler och i första numret testar man bland annat det tvådelade försteget Krell EVO 202 och Quad 2805 samt diskuterar fysiken bakom kablars påverkan på ljudet....
Med HIFICRITIC is supported by its readers menas att tidningen klarar sig utan annonser för att vara totalt oberoende:
quote: Because our magazine will be entirely funded by its readers, the subscription cost will necessarily be higher than those subsidised by advertising revenue. But we'll keep this as low as possible, by operating entirely with freelancers (and choosing the very best of these), and by concentrating our resources on the researching and writing.
Our independence from advertising will allow us to criticise and comment without fear or favour. Our intention is to scrutinise internationally important equipment in depth and detail, technically and subjectively, and to provide comprehensive investigations into the key issues and developments that are facing hi-fi today.
Paul Messenger, Editor
...vilket naturligtvis har sitt pris och en prenumeration helår/6 nummer kostar £65.
//Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/01/08 : 20:11:03
|
Beroende på hur många sidor man får så kan det ju vara värt kanske. Dagens tidningar, speciellt dom Engelska är ju översållade av anonnser. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2007/01/08 : 21:07:08
|
Vilket skulle ha varit 100 sidor med annonser. I vilket fall är det småpengar i jämförelse med vad audiofiler betalar i övrigt för sitt intresse. |
...perspektiv... . |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2007/01/08 : 22:53:16
|
Observera att quote: HIFICRITIC is a subscription-only, review-oriented magazine.
dvs. man kommer inte att kunna köpa den i tidningskiosk...
- Jag har därför prenumererat på de första 6 nummerna och eftersom jag har ett paypal-konto gick det jättesmidigt |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/01/08 : 22:59:04
|
eliot: du får ge en kort beskrivning hur tidningen var sen ;-) |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 21:52:40
|
Jag tycker den verkar klart seriös, och läsvärd! Bra kvalité på papper, layout och bilder. Tyngden ligger mot lite "tyngre" HiFi. De skriver både om hur de upplever produkterna samt testar dem mätmässigt. På slutet kommer ett antal sidor med recensioner, som dock saknar (i mitt tycke) siffermässig bedömning. För att vara ett första nummer så är den mer än OK! |
Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!? |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/01/22 : 22:35:32
|
tack för beskrivningen, kändes den prisvärd? |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
Edited by - B-200 on 2007/01/22 22:35:50 |
|