helt ärligt kan man som nybörjare rent trolla med fotona via detta program.. Jag kastade canons samt annat åt helskotta sedan jag idag fann detta program.. Det är helt kanon då man satt sig in i det lite...
Om man som jag har släktingar "utomsocknes" så är deras webservice mkt användbar. Välj bild i Picasa och tryck "släng upp på webben" och vips så har man ett fotoalbum på nätet.
Ja detta verkar vara rent kanon detta program får jag säga. Och att det är på svenska samt så avanserat och lättförståerligt är en höjdare... Någon har tänkt på oss lite mindre kunniga datoranvändare.
Tips på andra bra gratis program som kan förenkla användandet av datorernas kraft. eller som förbättrar prestandan..
Helst på Svenska. Men huvudsaken det är verkligen lättanvänt ÄVEN om det är på Engelska bara....
Jag gillar ju skarpt OpenOffice. Svårt likt Microsoft Office fast med annat namn. Och naturligtvis gratis. Filer från MS Office öppnas felfritt och dokument kan också sparas i office-format.
Jag har använt detta i några år nu och gör visserligen inga avancerade beräkningar i excel eller liknande men jag har inte funnit något behov att köpa MS Office.
Om du använder firefox som webläsare kan man installera en plugin som har stavningskontroll, inte lika avancerad som i exempelvis Word eller annat ordbehandlingsprogram men ändock trevligt att ha.
Angående mozilla/firefox så går det bra att markera text man håller på att skriva och högerklicka för att sedan välja "lägg till ordlista". Automatisk installation .
Jag slänger in ett till som Google är inblandad i. Programmet heter SketchUp och är ett busenkelt 3d-program. De flesta 3d-program är supertunga att lära sig och här är ett som har bara basfunktioner och verkligen är jätte-enkelt. Samma svårighetsgrad som Paint.
Jag har använt det en del för att rita slutstegslådor osv....