HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 säljes : Slutsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/01/02 :  15:15:12  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message


Steget på bilden är ett identiskt RMX 2450.

Mestadels använt hemma men har nu blivit över då jag införskaffade 3st andra QSC slutsteg ur PLX serien, jag känner stor tilltro till denna tillverkare.

Steget är i mkt gott skick och har en mkt stabil uppbyggnad, ser i det närmaste nytt ut och har underhållits väl.

En av gainkontrollerna ger lite knaster, detta är snabbt avhjälpt med lite deox-it eller liknande, inget allvarligt fel.

Detta steg är fläktkylt och byggt för att användas proffesionellt där kraven på robusthet och driftsäkerhet är mkt höga, det klarar 2 Ohms last och är riktligt utrustat med skydskretsar och konfigurationsmöjligheter.

QSC är idag en av de ledande tillverkarna av proffesionela slutsteg och används av flera stora produktionsinstanser och musiker, och de är mycket väl representerade i installationer världen över.

QSC har i mitt tycke en riktigt bra support som hjälper alla ägare av deras produkter, jag har själv haft stor glädje av denna service när nyfikenheten fallit på, deras ryckte i professionella sammanhang är ett av branchens allra bästa.

för mer info se : http://www.qscaudio.com/products/amps/rmx/rmx.htm

Slutsteget finns i Torslanda, Göteborg.

begärt pris 3800kr (nypriset hos hifikit är 5995kr 070103)

PM'a om intresse finns

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2007/01/03 08:06:46
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000