HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rena Bananer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2002/11/21 :  19:51:33  Show Profile Send HPW a Private Message
Fast jag kör med spadar
Men det jag undrar är om ni har problem med att ni får oxid på kontakterna. För mig yttrar det sig som om man får en mystisk slöja på ex vis cymbaler dom låter inte riktigt rent. Motmedlet är fram med dremmeln o polera och sedan dra åt kontkterna så ini helvete.
Det verkar som om man måste göra detta 1 gång i månaden.

Jag har WBT silver spadar mot högtalaren och WBT i högtalarna och ngt enklare mot förstärkaren. Men det är mest på Högtalarsidan som ovanstående behandling inverkar. Tacksam för tips o synpunkter

Rundgång & Omgång

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/21 :  20:22:43  Show Profile Send n/a a Private Message
Ofta räcker det med att skruva bort och skruva dit kontakterna igen så brukar en stor del av oxidskiktet försvinna genom den mekaniska påverkan, men visst blir det bäst genom att putsa ofta. Jag föredrar också spadar framför bananer, tycker att de ofta ger bäst ljud. Men har du provat att ta bort kontakterna helt och skruva fast kablarna direkt i skruvterminalerna istället? Jag gjorde det och det blev faktiskt ännu bättre ljud hos mig. Nästa steg blir väl att löda fast kablarna direkt på delningsfiltret...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/11/21 :  20:24:41  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
silver oxiderar
guld inte

enklast att köra med guld så slipper man köpa en dremel också

h
micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000