Jag kollade runt lite på Ebay efter dessa rör som sitter i min lilla rörförstärkare och då rören inte utgör någon större utgift samt att jag gillar dess ljud så tänkte jag att man kanske skulle testa lite olika rör.
Då dessa inte verkar vara så vanliga som andra så tänkte jag kolla med expertpanelen här på diydelen.
En snabb söknaing på Ebay gav ett antal träffar bl.a. lite NOS och robustare Ryska militärversioner. Nu har jag öfta hört att ryska rör från senare delen av epoken skall man vara lite försiktig med men på det bifogade fotot ser man ju Svetlanas "bevingade C" så detta kan väl knappast vara skräp isåfall?
Så det jag undrar är helt enkelt om ni har några råd eller kommentarer på dessa.
Ok, jag blir bara lite fundersam när de ryska benämns som tertioder (stavn?) medan GE och GE-JAN är pentoder. Finns det olika versioner och vad tror ni om GE vs. =C= ? Inte ute efter faktagrundade åsiker, gut-feeling går lika bra.
Om det äe 6P1P-EV du syftar på så äe dom inte 100% ekvivalemt med EL90 dom har en 9-pins novalsockel EL90 har ju 7-pins De elektriska parametrana äe dock hyffst lika.
En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion Min anläggning