Author |
Topic  |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 17:30:18
|
Vill så gärna ha dom här, men färgen passar inte till min inredning. Helt omöjligt att få dom i Rosewood oxå. Kan man betsa dom, eller blir det bara skit? Eller finns det något annat alternativ?

|
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 17:36:46
|
Be en snickare att han/hon gör nya lådor så exakt som möjligt förutom faneret. |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 17:52:49
|
Bra ide om man ska sälja dom nån dag. Men det lär nog kosta fläsk att låta bygga en ny låda. Osså måste man få tag i en jäkligt skicklig snickare! |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 18:04:44
|
Men du får nog igen de pengarna. Värdeminskningen om du betsar lådorna kommer nog att bli rätt rejäl misstänker jag. |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 18:31:34
|
Tycker det är ganska hjärnslött att bara erbjuda EN färg även om det nu är en Jubileumsmodell, en ljus och en mörk hade funkat bättre |
 |
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 19:02:57
|
En sådan låda är ju inte svår att göra, annars är det bara på med slipmaskin och betsa dem. Är det äkta träfaner på fronten, vilket trä, ser ju rätt snygg ut tycker jag.
|
 |
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 20:33:04
|
Kan inte säga att jag misstycker mot ZAC's inlägg. När du ändå är igång och flyttar över alla sakerna till de nya lådorna så dokumenterar du naturligtvis alla detaljer som lådstorlek, delningsfilterkomonenter och element så att de som har tur att få tag på samma element kan fixa ett par kloner...  |
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 21:00:16
|
Ja, jag vet, smaken skall ej diskuteras. Men dessa lådor är väldig fina och skulle, åtminstone i mitt hem, passa till vilken annan stuk på inredningen som helst. Från mörkaste ebenholtz till ljusaste björk. En eventuell kontrastverkan skulle jag bara uppskatta. Bygger själv nu högtalare i björk plywood som skall lackas med neutral lack, övriga möblemanget är mörkt, ser fram emot spännande kontrast. Hälsningar Dimitri |
 |
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 21:33:56
|
Eklektisk möblering m a o!  |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 22:38:06
|
Tror inte att man kan klona dom här faktiskt Samma element som till Evidence och nya Confidence, och så slutade dom med elementförsäljningen före innan dessa element konstruerades. Men det skulle vara kul att dissekera dom ändå! |
 |
|
micke76
Member

454 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 22:44:19
|
pratade med hifi kit idag och de säljer fortfarande vissa dynaudioelement, 15w och esotardiskanten finns fortfarande kvar,
h micke |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 22:45:35
|
Håller till 100% med zed51! Varifrån kommer den märkliga uppfattningen att alla inredningsdetaljer måste gå i samma färg? Dagligen och stundligen stöter man på folk som tycks resonera: "eftersom jag har gröna gardiner måste jag ha gröna mattor och en grön duk på bordet, annars passar det inte ihop". Sedan att grönfärgerna har något olika nyanser som gör att det hela åtminstone i mina ögon skär sig något alldeles fruktansvärt verkar inte ha någon betydelse.
Visst, blandar man alltför friskt blir det väl misch-masch av alltihop, men - som sagt - kontrastverkan är inte att förakta. Observera för övrigt att inget av det ovan sagda är menat som kritik, bara förvånad undran.
En riktig audiofil anpassar väl förresten inte högtalarna efter inredningen, utan tvärt om.  |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 16:00:23
|
Tycker inte heller själv att det är fel med färgkontraster, men det blir ett ganska stort stilbrott i mitt fall. Ungefär som IKEA möter en Italiensk möbelshop. |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 16:24:11
|
men så farligt är det väl inte?
         |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 17:08:52
|
jo, är träslaget ljust som birds eye maple kommer det att se förskräckligt ut! Belive me |
 |
|
|
Topic  |
|