HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur har ni fixat ljudet på nyårsafton ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/12/30 :  11:04:38  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Vad har ni hittat på för att underhålla era vänner med avseende på ljudet i hemmet denna nyårsafton?

Har ni vidtagigt några speciella knep, eller sitter ni nöjda som ni har det ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/12/30 :  12:13:51  Show Profile Send B-200 a Private Message
köpt hem lite ny mjukvara jag, lite instrumentalt till middagen, oscar peterson trio - we get requests

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/12/30 :  13:45:50  Show Profile Send olof a Private Message
slitit fram disco riggen!

Edited by - olof on 2006/12/30 13:46:03
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/30 :  13:46:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Åker bort så jag inte behöver beskymra mig,, fast det kanske det blir iaf när det börjas spela på nån SONY kompaktsak.,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/12/30 :  13:53:11  Show Profile Send svejk a Private Message
Kopplat in några 1000 extra volt i rörisarna tänker ha lite hemmafyrverkeri


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/12/30 :  14:11:04  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag har fyllt en del av min 80 GB Ipod med riktigt bra festmusik (rock, hårdrock och 80-tals pop) till festen jag ska gå på. Perfekt, inga bekymmer med skivbyten!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/12/30 :  15:12:25  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Räknar med att du riktar dina högtalare öster ut, Martinsson, så löser du problemet!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/30 :  16:59:27  Show Profile Send dwain a Private Message
hmm hade tänkt å köra mina moddade proson stativare med nya element å amplifixen å audiopro basen. Kommer nog låta okej på rimliga nivåer.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/12/30 :  21:23:43  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Skall bort och tar med kameran så det blir inget särskilt hifilyssnade. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/12/30 :  23:21:07  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message

quote:
Räknar med att du riktar dina högtalare öster ut, Martinsson, så löser du problemet!


Lessen, detta år demonteras hela rasket och valda delar hamnar i vardagsrummet.

Jag har släpat in steg racket och ställt det i en skrubb, därefter drog jag ut en massa kablar i vardagsrummet...

Två stycken Audio Pro image 11 (den gammla modellen) agrerar frontar och en 15"1" topp körs som sub.

Det är svårt att få basen jämnt fördelad i rummet så jag funderar på att plocka in en till och ställa på något annat ställe för att få lite jämnare verkan.

JAg hade tidigare funderingar på att plocka in en 218 låda men det verkade lite väl.

En laptop med lite musik på är källan för kvällen, skall se om jag kan sammla ihop lite bilder på festligheterna.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2006/12/30 23:25:16
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/30 :  23:28:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Fegis

In med allt sen plåtar du skadorna på huset o postar dom här efter nyår

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/12/30 :  23:28:52  Show Profile Send esl a Private Message
Vrider väl upp klockradion så att den överröstar fyrverkerierna.
Nästa år skall jag koppla upp stereon.. och då, DÅ är ni välkommna att njuta.

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/12/31 :  00:11:08  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Åker bort över nyår så jag slipper att tänka på den detaljen.
Kanske blir det lite bilradio i taxin på vägen, men ljudkvaliteten struntar jag i. Jag ska ha trevligt ändå i goda vänners lag och dom flesta av mina goda vänner är inte audiofiler. Sång, vin och kvinnor kan man ha ändå

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2006/12/31 :  00:41:22  Show Profile Send David A a Private Message
I bar/musikrummet kommer det att köras hårt med dvd konserter hela kvällen. För dom som inte pallar med ljudtrycket kommer det även att gå via multiroom till en lite lugnare anläggning i vardagsrummet. För dom som fördrar att softa ännu mer finns givetvis en komplett anläggning i bastun och relaxrummet... som också kan köras via multiroom. Eller så frångår gästerna huvudsignalen från bion, och väljer själv musik på dessa ställen från nätverket via en Squeezebox samt en laptop med externt ljudkort.
Planer finns även på att släpa upp ett par PA-toppar på taket och spela Happy new year vid tolvslaget. Kruxet är bara att jag då måste koppla om minst ett slutsteg.
Det är jobbigt att vara partyvärd och audiofil samtidigt
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/12/31 :  15:59:51  Show Profile Send brewitz a Private Message
Fyra anläggningar står uppställda i huset (en på varje våningsplan, ett par högtalare var faktiskt allt jag behövde låna, dags för rensning). Alla utom huvudmaskineriet har en laptop som källa. Musiken är vald med omsorg om gästerna --> Lloyd Cole, David Bowie, DM, Cure, Sisters of Mercy, Pogues, Waterboys, Smiths, Radiohead, British sea power, Verve, Madness, Specials, Rolling Stones mm. Kanske förstår ni det är en samling britter i 40-års åldern som kommer hit.
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2006/12/31 :  18:29:25  Show Profile Send magnus1967 a Private Message
Dean Martin brukade sæga nyår ær amatørernas afton.

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/12/31 :  18:32:27  Show Profile Send jaejin a Private Message
är inte på hemmaplan men spelar på en stereo som jag har gett tjejen och spelar bra musik .
gott nytt!!
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2006/12/31 :  21:01:47  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Det blir lugn o go musik hemma för mig och gumman, barnen (2 o 5 år) klarar inte av så mycket mer ikväll.

Musiken avnjutes på min nyinköpta lågbudget-CD-spelare Onkyo DX-7333 och den klassiska
Marantz Esotec PM-4 stärkaren.

Låg volym och lite Mary Black's skönsång blandat med lite äldre Camel gäller för i afton.

Gott Nytt På Er Alla

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000