Jag är säkert inte den första på HiFiForum att upptäcka den holländska designerfirman Buro-Vormkrijgers högtalare "Woofer". Som hundälskare tycker jag de är något makabra men samtidigt en underbar idé som driver både med det språkliga och vissa kitchiga heminredningsdetaljer:
Man kan förstås undra hur pass bra HiFi Woofer kan bjuda på, men något säger mig att det inte var det primära. Å andra sidan finns knappast något som tyder på att så inte skulle vara fallet. 7500:- känns dyrt för en ploj-grej men är det verkligen HiFi med en kul knorr på köpet är det säkert ett högst rimligt pris.
Jag tror inte på detta! Det är som du säger en designerfirma som gjort denna högtalare, och handen på hjärtat! Skulle en seriös högtalarkonstruktör forma sina högtalare på detta viset? Jag tror det är en "grej" bara för att sälja tyvärr. Men vem vet (inte jag) den kanske låter jättebra för dom pengarna, men jag skulle inte chansa på det.
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,