HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nokia
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2006/12/21 :  23:47:34  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Fick veta idag att Nokia har gjort lite förstärkare m.m. Hur är kvalitén på dessa produkter? Nån som lyssnat?

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/21 :  23:56:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Livslängd 18 mån som resten av deras produkter ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/12/22 :  10:45:15  Show Profile Send Blue a Private Message
Lustigt... Var det på den tiden som dom tillverkade gummistövlar eller?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/12/22 :  14:38:12  Show Profile Send mace a Private Message
Nokian tror jag det är som gär stövlarna, och däck

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/12/22 :  15:25:38  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Nokian tror jag det är som gär stövlarna, och däck

Stämmer bra det, Blue är ute och cyklar eller trampar i klaveret nu Nokia utan n på slutet tillverkar mobiltelefoner.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/12/22 :  15:30:53  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Nokia hade en gång för länge sedan flera produkter än de s k mobiltelefonerna under varumärket Nokia. Vinterdäcken till den enda bil jag ägt hette till exempel Nokia-nånting.

Och det har förekommit hemelektronik, kommer själv ihåg televisionsmottagare från 80-talet som salufördes under Nokia-namnet. Huruvida det förekommit förstärkare, kaettbandspelar o dyl har jag emellertid ingen aning om.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2006/12/22 :  16:27:59  Show Profile Send Apinator a Private Message
Är faktiskt mycket säker på att jag hade Nokia däck på min cykel för bara något år sedan faktiskt.

MVH Dan

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/12/22 :  16:42:23  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Är faktiskt mycket säker på att jag hade Nokia däck på min cykel för bara något år sedan faktiskt.

Å jag är helt säker på det
Angående nokia eller nokian alltså.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2006/12/22 :  17:28:23  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Hade en VHS Nokia, en gång. Det fann även samma maskin märkt Luxor (frid över detta märke), men jag vet inte vilka som tillverkade dessa. Tvivlar på att det var Nokia. Inte speciellt bra i alla fall. Började faktiskt krångla efter ca 1,5 år. Kan ha varit 18 månader...

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/12/22 :  17:36:35  Show Profile Send mace a Private Message

Från, http://www.peterwhitecycles.com/studdedtires.asp

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/12/22 :  17:48:35  Show Profile Send Vox a Private Message
På Nokias hemsida (www.nokia.se) finns bl.a. följande att läsa.

"Nokia inledde sin verksamhet i kommunikationsbranschen som tillverkare av papper – det ursprungliga mediet för kommunikation. Sedan kom tekniken, med grundandet av Finska gummiverkstäderna (Suomen Gummitehdas), kring förra sekelskiftet.

Gummi och tillhörande kemikalier var den tidens spjutspetsteknik. En viktig dåtida teknisk förändring var utbyggnaden av elnäten till hem och fabriker, vilket ledde till att Finska kabelverkstäderna (Suomen Kaapelitehdas Osakeyhktiö) bildades 1912. Och som ett naturligt steg började man tillverka kablar till såväl telegrafbranschen som till nymodigheten telefonen.

Efter 50 års verksamhet bildades 1960 en elektronikavdelning på Finska kabelverkstäderna, vilket banade väg för en ny era inom telekommunikation. Nokia Corporation bildades 1967 genom en sammanslagning av företaget Nokia – den ursprungliga pappersverksamheten – med Finska gummiverkstäderna och Finska kabelverkstäderna."

Följande avyttringar har även gjorts enligt deras hemsida.

23 dec 1997 Högtalarverksamhet Nokia Industrial Electronics
7 feb 1997 Tuner-verksamhet Nokia Multimedia Network Terminals
17 juli 1996 Tillverkning av tv-apparater Nokia General Communications Products

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2006/12/22 17:49:25
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/12/22 :  17:48:35  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Va F+n
På dom cykeldäcken vi handlade med förra året stod det nokia på
Kollade även i beställningspärmen och där står det faktiskt NOKIA CYKELDÄCK.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/12/22 :  18:42:50  Show Profile Send Lech a Private Message
Nokia säljer också en Media Master för satelit med inbyggd HD .
Riktigt bra.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Iqbad
Starting Member

3 Posts

Posted - 2006/12/23 :  11:14:18  Show Profile  Visit Iqbad's Homepage Send Iqbad a Private Message
Jag hade en kasett/cd spelare av fabrikat nokia tidigare. Funkade väl hyfsat, men det gick inte spela allt för starkt utan att få en rätt så hemsk distorsion. Fick den i julklapp eller nåt sånt när jag var typ 13, så det var ju några år sedan. Finns numera i morsans kök där den fungerar som köksradio/cd-spelare.

Volvo 240 GL -88
80-120 3.8 sek
3:ans växel.
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2006/12/23 :  19:42:33  Show Profile Send Digger a Private Message
Jag har en Nokia digitalbox för marksänd digital TV ( Boxer). Tror att det var en av de första boxarna som lanserades. Den funkar klanderfritt ännu.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000