HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 billig subwoofer?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/20 :  19:33:11  Show Profile Send dwain a Private Message
har som det är nu en audio pro B1.28 som jag är väldigt nöjd med förutom på en punkt det går bara å spela till en viss nivå sen tappar den dynamik. så jag funderar på å sälja den å köpa mig något nytt. men vad ska man ha nytt som beganat som spelar djupt å snabbt med okej tryck djupbasen är väldigt viktig ska helst kunna prestera under 30hz den jag har nu spelar ner till 27hz enligt spec men jag får ut nånstans runt 24hz i mitt rum med okej nivåer. några förslag?

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/12/20 :  21:08:32  Show Profile Send ljud a Private Message
Jag skulle kolla Genelecs minsta sub, om man nu kan stå ut med utseendet. Dom gör bra subbar, har visserligen bara hör dom större..
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/20 :  21:21:37  Show Profile Send dwain a Private Message
okej var kan man hitta nån som säljer det på nätet?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/20 :  23:10:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vad är budget ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/20 :  23:11:13  Show Profile Send dwain a Private Message
funderar lite på xtz subwoofern XTZ 99 W12 Matt Svart eller en beggad ace bass 2 kan det vara något å ha? xtzan verkar vara omtyckt av många om man läser runt om på nätet. men det är ju ace bass 2an också
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/12/21 :  11:50:39  Show Profile Send ljud a Private Message
Jag tycker "ace bass 2an" är ganska överskattad, bytte ut den mot en REL sub.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=124586 Hoppsan den var dyrare än jag trodde, men den är nog riktigt bra.
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/12/21 :  12:18:50  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Kolla in Audio Pro Sub Level 110. Annars verkar ju som sagt även XTZ 99 vara omtyckt, den har jag dock ej lyssnat på själv.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/21 :  13:10:07  Show Profile Send jos a Private Message
Jag funderade på Level 110 innan jag köpte sub men det slutade med en xtz 99 w12 eller vad den nu heter. Fick förmånen att lyssna på xtz innan jag köpte (säljs ju på postorder) så när jag jämförde med level 110 så tyckte jag att det var ganska stor fördel till xtz.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/21 :  18:57:17  Show Profile Send dwain a Private Message
hmm budget ja runt 4000kr bror på om jag får sålt min andra subba
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/12/21 :  21:37:16  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Jag tror du skulle vinna på att satsa på två XTZ 8or i stället för en annan subb ensammen för det priset nästan 3000kr med frakten om du tar avbetalning för dessa två XTZ mattsvarta 8tummare.
Av egen och andras erfarenheter så skall man ha sterio subbor (2st).
God jul och gott nytt år på er får jag vell passa på att säga också

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2006/12/21 21:41:52
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/12/22 :  00:33:03  Show Profile Send dwain a Private Message
ja du levande funderar faktiskt på å behålla audiopro subban spara pengar som fasen å köpa en till så har man två. God jul å gott nytt år tebax föresten å te alla andra också
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2006/12/22 :  09:28:41  Show Profile Send Pettersson a Private Message
En beg. Quake från Rel. Quaken är grymt snabb och kontrollerad men en kanske inte kan ge det ljudtryck som du vill ha om du har ett stort lyssningsrum. Så mitt råd är att köpa en beg. nu och vänta tills du har råd/vill köpa en till.

Mvh.

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000