HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ska vi nätverka?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/05/13 :  21:42:49  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Möbelsnickare med mycket god utbildning som även omfattar diverse nc maskiner och givetvis kan jag programmera dessa. Men jag brinner lite mer för prototyp och få styckstillverknig av möbler än ren massproduktion. Olika sammanfogningstekniker är kul och det har lett till att jag har hjälpt en del möbelarkitekter med lösningar. Håller även på med lite möbeldesign vid sidan hoppas på ett genombrott då detta är vad jag igentligen vill göra.

Har en gedigen utbildning i ytbehandling från den tiden jag arbetade som byggnadsmålare men lösningsmedlen satte stopp för fortsatt karriär. Idéspruta av stora mått det finns alltid nya infallsvinklar för för att lösa problem. Jobbar just nu som slöjdlärare men jobbiga ungar (ouppfostrade) har gjort att jag letar efter annat. Har även annat som kan vara bra att ha med i bagaget.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/05/15 :  20:21:00  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
quote:
Det står i reglerna, regler du godkände när du blev medlem.
Fattar inte alls poängen med ditt inlägg.


Jag kan förstå att man inte får prata om politik och religion, men att det ska vara totalt förbjudet att snacka om alkohol, känns väldigt konstigt. Det är min personliga åsikt och det står jag för!

Det finns ganska många här som gillar både hifi och trevliga drycker. Tillsammans bildar de en härlig kombination.

Men är det förbjudet så är det. Så klart respekterar jag regler, men i så fall ska de vara vettiga också.

Edited by - pick-me-up on 2007/05/15 20:22:16
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/15 :  23:54:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vettiga regler ja...

Vad gäller droger så får man en gränsdragning, var ska gränsen dras???

Alkohol, cannabis, amfetamin, kokain, heroin?

Jag har sett både vad alkohol och de andra kan göra med människor.
De kan göra dem till fullständiga vrak.

Det vettigaste jag kan se är att dra gränsen vid noll.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jobbargubben
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/05/16 :  18:13:50  Show Profile Send jobbargubben a Private Message
jobbar med ventilation, kyla, värme, avfuktning och befuktning i bostäder och industri
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/16 :  20:25:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Vad gäller droger så får man en gränsdragning, var ska gränsen dras???

Alkohol, cannabis, amfetamin, kokain, heroin?



För mig vore detta ett tämligen skjälvklart val.
För andra inte tydligen
Det bästa "tweaket" torde fortfarande vara en Whiskey[;)
Varför detta evinerliga humbug?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/16 :  22:13:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Vettiga regler ja...

Vad gäller droger så får man en gränsdragning, var ska gränsen dras???

Alkohol, cannabis, amfetamin, kokain, heroin?

Jag har sett både vad alkohol och de andra kan göra med människor.
De kan göra dem till fullständiga vrak.

Det vettigaste jag kan se är att dra gränsen vid noll.


Precis, det lämnar inget utrymme för gråzoner och tolkningar.
Vi som arbetar med forumet gör det helt utan ersättning på vår fritid, ju klarare regler desto lättare att moderera.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  00:47:33  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Vi som arbetar med forumet gör det helt utan ersättning på vår fritid, ju klarare regler desto lättare att moderera.


Sicket snack!
Ge mig ETT! exepel på att mods skulle blivit (eller någon annan för den delen) förenade med mer arbete tack vara droger!!!!
Vi VET att alla moderatorer på dom FLESTA forum jobbar ideelt(jag är en av dom, inte på detta forum dock,) vad är problemet???

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  00:57:23  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Det vettigaste jag kan se är att dra gränsen vid noll.


IOGT-NTO då mao, eller ???
Detta är väl ändock en hifisite med olika tyckanden, å föresten är det brukligt att ta en virre till musiken, så det så!!!
Kan nu inte "kärringarna" tygla sig om detta så föredrar jag att lyssna på min musik utan dessa virriga påståenden :-)
(har hififorum blivit en nykterhetsrörelse????)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/05/17 :  01:16:41  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det var då märkligt att något så enkelt ska vara så svårt att förstå:

Diskussioner om alkohol är inte tillåtet, PUNKT. Så har det varit och så kommer det att fortsätta vara.
Alla administratörer och moderatorer är helt överens om att detta är den bästa lösningen. Det var inte länge sedan jag tog upp frågan då denna diskussion dök upp i en annan tråd och INGEN ansåg att regeln skulle tas bort eller ändras.

Moderering underlättas av klara regler om vad som är tillåtet och inte, det blir tillräckligt med bedömningsfrågor och gråzoner som det är så det behövs knappast fler. Argument om att det är si eller så på forum xyz håller inte då alla forum är olika, det är just därför de är olika forum.

Sluta upp med tjafset omedelbart och återgå till ämnet!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  01:25:34  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Diskussioner om alkohol är inte tillåtet, PUNKT. Så har det varit och så kommer det att fortsätta vara.



Fine! Tagga ner lite Va!, det gäller väl ändock inte livet va?
Jag Fattar fortfarande dock inte FARFÖR just DET ska vara ett tabu??????
Någon har säkert ett svar!
Eller är man lite mer fina i kanten på just hififorum ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  01:28:12  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
JAG KAN OCKSÅ SKIVA I ANNAN FÄRG PÅ TEXTEN!!!!!
Blå text är reserverad för moderatorerna.
/ztenlund

Sååå

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2007/05/17 02:19:17
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  01:35:54  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ztenlund:
Istället för att behandla folk som en hund, så kan du PM:a mig istället.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/05/17 :  02:10:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Eftersom det mayday och Bernt sagt tydligen inte gått fram så tog jag det i så klar text som bara är möjligt, men det hjälpte tydligen inte. Jag vet inte vad mer vi kan göra för att vi ska nå fram med vårt budskap. Vi är nu tre personer som försökt.

quote:
Varför detta evinerliga humbug?


Sicket snack!


Kan nu inte "kärringarna" tygla sig om detta så föredrar jag att lyssna på min musik utan dessa virriga påståenden

Ovanstående representerar inte en attityd och stämning vi vill ha på HiFiForum, därav en moderering. Om du har synpunkter på den så kan du, i enlighet med reglerna, ta dem via PM.

Jag ser fram emot att vi nu återgår till ämnet.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  02:15:20  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Om du har synpunkter på den så kan du, i enlighet med reglerna, ta dem via PM.


Jag bad DIG just om detta, om du nu har problem.
Ta inte MINA ord i din mun är du snäll.
Jag är såas fortfarande inte en hund....

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/05/17 :  02:24:34  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
ztenlund!! Jag bad dig PM:a!!!!!!!!!!!
Har du den funktionen?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/17 :  04:37:43  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
ztenlund!! Jag bad dig PM:a!!!!!!!!!!!
Har du den funktionen?


Nu räcker det!!
Tagga ned...gillar inte alls din attityd, den stämmer inte alls med trevlig fikastämning som ska vara här för att ALLA ska trivas.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/17 :  09:36:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Detta är väl ändock en hifisite med olika tyckanden, å föresten är det brukligt att ta en virre till musiken, så det så!!!

Herrejösses! Undrar om det inte blev mer än en...

Off topic, otrevligheter och alkoholpropaganda. Det här bekräftar ju bara att det är helt rätt att ha en nollgräns angående alla droger.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/17 :  09:55:24  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Reeltoreel,

Ditt konto är stängt och om du vill ha det öppnat igen om en vecka så maila till postmaster@hififorum.nu så tar vi det därifrån.

MVH Bernt

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/21 :  19:03:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag kan etsa kretskort.
Om du bara har en färdig bild att skriva ut på OH-film och talar om måtten kretsen ska ha i mm, så kan jag etsa dem åt dig.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2007/05/21 :  22:57:09  Show Profile Send Nagra a Private Message
Nybliven högskoleingenjör(låtsasingenjör) i maskinteknik, och eftersom det är sån OTROLIG BRIST på INGENJÖRER, är man naturligtvis arbetslös!
Några som har tips om företag som vill ha nyexad tas gärna emot.

ACCUrate PHASE

Edited by - Nagra on 2007/05/21 22:58:07
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000