HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Koppla datorn till LCD-TV?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/15 :  19:22:41  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tänkte jag skulle koppla min ena dator till min nya sony 32" sony lcd-tv med wxga-grafik. Men det var inte bara att koppla in DVI->HDMI-kabeln som jag trodde i min enfald...
Nån som vet vilka inställningar det ska vara osv?
Hjälp mig bullen!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/12/15 :  19:28:37  Show Profile Send Kmj a Private Message
huh?
varför är det bara inte att koppla så? Det är så jag har på min LG. Prova med att starta datorn med enbart LCDn inkopplad och funkar inte det så koppla in både skärm och din Sony och ställ LCDn som primär bildskärm.

vad har du för grafikkort?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/15 :  19:37:31  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Det är ett ATI radeon hmmm 9600 tror jag att det heter. Jag har testat att sätta LCD-TV:n som primär skärm...nada...svart på TV:n.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/12/15 :  19:58:42  Show Profile Send Kmj a Private Message
Konstigt, min funkar som plug&play-skärm utan problem. Kontakterna sitter riktigt och rätt hdmi-ingång är vald samt en vettig upplösning? Om du nu har flera såklart.

EDIT
Kör du med DVI/HDMI så prova att ta en upplösning på 480/576/720/1080

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/12/15 20:02:33
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/12/15 :  20:53:19  Show Profile Send JonasY a Private Message
Vilken upplösning använder du? De flesta lcd-skärmar klarar inte att pixelmappa (dvs köra native upplösning) via dvi/hdmi.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/15 :  21:40:59  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Nu funkar det, men jag får köra en upplösning på 800x600, och skärmen blir för stor för tv:n, så att man får scrolla runt för att se hela. Hur löser jag det?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/12/15 :  23:03:16  Show Profile
Det är en vetenskap detta kan jag lova, det är bara att sätta dig och plöja sida upp och sida ner på diverse forum.
Koppla in och kör finns inget som heter när det gäller att koppla datorn till något, dvs om man verkligen vill ha pixelmappat och så.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000