Author |
Topic  |
AnTra
Member

178 Posts |
Posted - 2007/01/11 : 19:24:37
|
Har handlat mycket på nätet och har också åkt på en blåsning på EBAY.
Var inte godtrogen men åkte dit i alla fall (lång historia).
Köpet var på en begagnad cd-spelare Musical Fidelity X-ray och priset var beggat marknadsmässigt. Ser omöjligt att få ut något för det dessutom.
Gäller kanske hemförsäkringen för dessa typer av brott?, har ej kollat själv?. |
There is NO substitute for PURE power. |
 |
|
drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts |
Posted - 2007/01/11 : 20:02:04
|
AnTra! Kan bara beklaga - så j-a trist...
Ang. försäkring så jag vet faktiskt inte, jag har inte kollat upp det - men jag har mycket svårt att tänka mig att det skulle gälla för något man inte haft händerna på än, så att säga, någon annan som vet?
Jag har iof en allriskförsäkring (drulle) i min hemförsäkring - men det är nog kört ändå tyvärr, ska ringa och kolla i morgon...
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
Edited by - drkim on 2007/01/11 20:02:25 |
 |
|
AnTra
Member

178 Posts |
Posted - 2007/01/23 : 09:58:00
|
En absolut säker grej som inte kostar mer än 1-3% i avgift är www.escrow.com en variant av blockets internetgiro fast denna fungerar internationellt och till ett lägre pris också (5% på svenska internetgirot).
Jag har dock på senare tid alltid börjat intressediskussionen med att fråga om dom accepterar escrow?, och döm om min förvåning när ca hälften backar ur eller ej hör av sig mer, redan där har man gallrat bort de oseriösa effektivt.
(Antingen har dom ej tänkt skicka varan eller så är varan ej som beskriven vilket kanske är största orsaken till att de backar ur från escrow.), jag har dessutom erbjudit att betala alla kostnader för tjänsten så varför backar man då!? oärliga skojjare är vad de är, som vill blåsa dig på något sätt.
Men ovan är ett ypperligt sätt att redan på första mailet gallra bort skurkarna effektivt.
MVH AnTra
|
There is NO substitute for PURE power. |
Edited by - AnTra on 2007/01/25 13:41:06 |
 |
|
drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts |
|
Harry_up
Member

1593 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 15:49:31
|
Nja, har hört att Escrow till Europa för en Amerikan inte fungerar så bra. Det är möjligt för "oss" att hämta ut paketet hävda att varan är felaktig och amerikanen får inte tillbaka sitt paket. Fungerar tydligen annorlunda inom USA. Jag brukar alltid skicka pengarna till säljarens bankkonto, då får man fullständig addres till både säljaren och säljarens bankkontor. Har aldrig blivit lurad även om jag varit tveksam några gånger. |
Inget är så bra så att det inte borde bytas ut. |
 |
|
drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 23:59:44
|
Jaha - då har jag tömt ut alla möjligheter till att få tillbaka pengarna - StefanL har försökt via sin kontakt inom Italienska polisen - men människan finns inte att finna i Italien, telefonabonemangen är avslutade och adresserna har gått till anonyma postboxar.
Dags att glömma och gå vidare med andra ord 
Ta denna tråd i beaktning när ni ska handla på eBay och liknande siter - risken är att det går gruvligt fel, även om risken är liten...
Slutligen vill jag tacka alla och inte minst StefanL för allt stöd och hjälp 
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
Edited by - drkim on 2007/03/03 00:00:59 |
 |
|
Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts |
Posted - 2007/03/03 : 12:04:38
|
    |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
 |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/03 : 12:33:36
|
satan, synd med ett sorgligt slut men som du säger dags att packa ihop och gå vidare även om det känns väldigt surt...
|
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
StefanL
Member

1020 Posts |
Posted - 2007/03/04 : 08:44:05
|
Tyvärr så gick det inte vägen, jag hade förhoppningar då dom verkade vara något på spåren. Men killen har försvunnit upp i rök och dom var väldigt konfuderade över detta, att man inte kan hitta något livstecken alls.
Det var nog fler än Jocke som blev utsatt tror jag.
Och det var inga problem Jocke, klart man skall göra vad man kan  |
Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet |
 |
|
poppen
Member

1570 Posts |
Posted - 2007/04/26 : 10:32:15
|
Trågigt ! Hur många har han blåst tro. |
 |
|