Author |
Topic |
|
Jonasihm
Member
385 Posts |
Posted - 2006/12/10 : 20:41:52
|
Kul att summera året lista era bästa konsertminne 2006 |
NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40 |
|
Jonasihm
Member
385 Posts |
Posted - 2006/12/10 : 20:46:53
|
1. Alice in chains - Stonesour - Bloodsimple på Vega i Köpenhamn. Fullsatt, bra tryck, Thomas Gravesen i publiken samt Lars Ulrich som gästartist åt Alice in Chains
2. Badly drawn boy. (Vega)
3 Down. (Vega)
4. Calexico + Iron & Wine. (Amager Bio Köpenhamn)
5.TWILIGHT SINGERS med Mark Lanegan. (Vega)
6. Morrissey. Baltiska hallen Malmö |
NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40 |
Edited by - Jonasihm on 2006/12/11 08:33:00 |
|
|
ArtSound
Member
170 Posts |
Posted - 2006/12/10 : 20:54:06
|
1: Patricia Barber i Hamborg 2: Roger Waters i Lissabon |
www.artsound.dk |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2006/12/10 : 21:42:32
|
Jurassic 5 på trädgårn i Göteborg. Hip hop blir inte bättre än så. Såg fram emot laibach i onsdags men det var verkligen ett magplask enligt mig. men man kan inte få allt :P
Även Depeche Mode i Göteborg och Stockholm i sommras var riktigt jäkla trista konserter. |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 08:18:56
|
Iron Maiden i Köpenhamn 10/11 Rockade hårt...Morrissey på Baltiska hallen i Malmö i mars var också ganska bra, dock med tinnitus-framkallande ljudnivå... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/12/11 08:55:34 |
|
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 11:35:45
|
1: David Urwitz, Kanaltorget Trollhättan Totalt överkörd av rockiga tongångar och bra texter.
2: Lars Winnerbäck, Folkets park Trollhättan Winnerbäck och Hovet i godaste Springsteen/Lundell variant.
3: Draken,Larry och (vad han nu hette)Trio, Privat fest Tillfällig konstallation som repade 4ggr och sen körde 3 timmar brutal konsert med en massa klassiska blues och rock-rökare.
Sen måste jag tillstå att vissa rep med gubbrockprojektet Carlssonz varit riktigt givande musikaliskt.
|
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 13:11:28
|
1. Adolphson & Falk, Vara Konserthus 2006-12-01 Underbart bra! Mer Jul med italodisco-basgång på ståfela samt synthinslag på en 10:- loppisfynd-mini-synth bör upplevas.
2. Draken-Larry-??? Anette G Allstar Band (samma tillfälle, plats och band som nr 3 i Tux inlägg). Håller med föregående rescensent. Lite för lite AC/DC kanske.
|
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
myskankan
Member
177 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 18:20:44
|
Juno Reactor, Arvikafestivalen Nitzer Ebb, Arvikafestivalen Ladytron, Arvikafestivalen
Det är nog dom tre som jag tyckte var bäst där. Annars så har jag inte varit ute så mycket i år. Svenska Akademien i Landskrona var också bra. |
Nature never did betray the heart that loved her...
Nästan alla mina skivor Min anläggning |
|
|
Fisherking
Member
351 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 23:30:19
|
Brukar som vanligt blanda ihop vilka som var i år och förra året men försöker.
1. Håkan Hellström - Liseberg Det var så bra att jag inte finner ord.
2. Anna Ternheim - Konserthuset, Göteborg (Andra konserten) Första konserten kändes oinspirerad men på den andra släppte allt.
3. Missy Higgins - Koko Club, London trots en lite pratig publik nådde Missy ut till mig. Var tårögd hela tiden.
4. In Flames - Lisebergshallen, Göteborg Vilken energi
5. Lisa Miskovsky - Trädgårn, Göteborg Årets överaskning
Runners up Springsteens båda Stockholmsspelningar. Fast när man sett honom ett antal gånger kräver man lite mer än ett gäng covers.
Cardigans i våras var bra.
Marit Bergman var bra men de båda sega förbanden förstörde allt.
Laleh i somras var också bra men scenen var lite för stor.
Nils Lofgren var en trevlig konsert.
Sämst: Ulf Lundell - trädgårn. Tre timmar och en kvart var minst en och en halv timma för mycket.
Såg även Tomas Andersson Wij, Hello Saferide, Robbie Williams, Depeche Mode samt några till jag glömt.
|
|
|
bibi50
Member
663 Posts |
Posted - 2006/12/12 : 01:08:59
|
The "boss" Springsteen utan E-street band på Globen- Pete Seeger music som gjorde oss sååååååååååå lyckliga !
Clapton "slowhand" som hade bredvid sig en värdig ersättare till Duane Allman. En ung kille - Derek Trucks - som bevisat att man kan fortfarande förnya gitarrspelet. Vilken kille !!! Derek and the dominoes skapade Leyla för 30 år sedan. Fast nu på Globen, var det inte Clapton som var Derek ! |
|
|
marran
Member
540 Posts |
Posted - 2006/12/12 : 07:50:29
|
bibi50: Precis de konserter jag tänkte på! Springsteen var magiskt, ståpäls och tårar även om jag var högst upp på läktarplats. Den mannen har en kuslig förmåga att angagera en hel arena, även de längst bort.
Annars tyckte jag Iron Maiden i globen var grymt! Självklart stod jag längst fram! |
Do never underestimate the power of a large number of morons! |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/12/12 : 09:03:48
|
Nästan enbart klassiska konserter i år.
Höjdpunkten var Gianandrea Noseda och Radiosymfonikerna i Berwaldhallen tidigare i höstas. De framförde bland annat Ravels orkestrering av Modest Mussorgskys Tavlor på en utställning.
Jag kan fortfarande höra tonerna...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
|
Topic |
|