HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 serie filter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2006/12/10 :  14:14:23  Show Profile Send anteee a Private Message
hej jag har ett par högtalare med serie filtr, skulle vara fint om nåfon kunde förklara lite hur dessa fungerar då jag skulle vilja byta ut diskanten och inte vet riktigt hur jag skall göra med filtret då.

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2006/12/10 :  15:56:10  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Kan du skicka en bild eller en utförlig beskrivning på hur filtren är konstruerade så blir det lättare att hjälpa dig.

Det fungerar också bättre om vi får uppgifter på nuvarande diskant och den tänkta nya, så det går att läsa/mäta tycka lite om dessa.

Varför skall du göra det lätt för dig, när vi kan krångla till det?

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2006/12/10 :  19:04:56  Show Profile Send Larsen a Private Message
Här kan du läsa på om seriefilter, bra text och bilder till:
http://www.humblehomemadehifi.com/Crossover.html


Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2006/12/15 :  15:16:31  Show Profile Send anteee a Private Message
ok nu är jag lite klokare, skall plocka isär filtret inom kort och lägga upp ett schema här så får vi se om nån kan hjälpa mig, elementen är seas p17rcy i basen och vifa d26 tg i diskanten, tänkte byta diskanten mot en av vifas ringradiatorer alternativt en band diskant om jag hittar nån bra och prisär, n¨n som har tips på bra banddiskanter?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000