HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ormolja?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/12/05 :  22:36:44  Show Profile Send jonasz a Private Message
Jösses...hur kan en tavla värd 15000kr helt plötsligt bli värd snudd på 17 miljoner bara för att målarens namn förändras? Med andra ord så blir tavlan väääääääääldigt mycket vackrare, innehållsrikare och själsligt värdefull!?

Jösses va sjukt...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,947647,00.html

You'll Never Walk Alone...

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/12/05 :  22:53:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag tycker inte det är så sjukt alls. Möjligen att tavlor i allmänhet kan bli enormt dyra, men så är det...

Hur fin tavlan är har ju väl inte så mycket med saken att göra, utan samlarvärdet avgör ju helt och hållet. En "ny" Rubens är bra mycket mer sällsynt och speciell pga den status Rubens har i konstvärlden och därmed samlarkretsarna.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/12/05 :  23:01:20  Show Profile Send svejk a Private Message
Det funkar så helt enkelt. Människans behov att äga något unikt. Har en gammal sönderrepad Beatles singel hemma. Värde kanske 100 spänn. Upptäcker att hela bandet skrivit på den. Värde numera 100 K


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000