Author |
Topic |
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 08:55:03
|
Min är.
Salami banan med tabasco stänk på bananen.( Obs ej curry på denna pizza )
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 09:14:56
|
Jag är av en ovanlig sort då jag känner mig tämligen ensam om att ofta "byta" pizza! Alla jag känner väljer alltid samma, varför är det så???
Just nu gillar jag med lök & chorizo. Viktigt att stänka dit virgin olivolja som är starkt kryddad med diverse kryddor...
FAST, jag har inte ätit någon pizza på två månader......då jag försöker äta nyttigt ett tag... |
Artphotography |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 09:58:13
|
Jag åt en i Åre i somras som var fantastiskt god
Om jag minns rätt så var det: Kycklingfilè, get ost, ruccola, chilli, tomat, ost samt lite honung ringlad över. Ahhh blev otroligt sugen på denna nu.. Kan tilläggas att detta oxå var dyraste pizzan jag ätit ;)
// Johan |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
UrSv
Member
2786 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 10:07:39
|
Jag ÄLSKAR pizza och har inget mot att vara lite oortodox.
Just nu på mitt favorithak:
1. Bee-bop-a-loola - Stark salami, rostade sesamfrön, Filadelfiaost, lönnsirap. 2. Angelo - Stark Salami, Zucchini, Pesto 3. Cochonne (sugga!) - Bacon, Stark salami, Skinka 4. Diablo - Bacon, Camembert
Till alla pizzor används med fördel Vitlöks-Tabasco.
Nu för tiden gör jag även hemma en variant av 1 med de pizzakit som finns i snabbköpen (dvs deg rulle som bara rullas ut med färdig sås) vilket naturligtvis inte är bra pizza men fullt ätbar. Med spansk chorizo, Filadelfiaost, kronärtskockor och lönnsirap. Självklart med Mozzarella. |
Edited by - UrSv on 2006/12/05 10:09:41 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 10:08:46
|
Jag köper alltid olika, det som är finessen med pizza ju! Kul att variera sig. Favorit på pizzan är ju dock flottig beasås... mmmm |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 10:28:09
|
Brukar också skifta från gång till gång, gillar även sardeller
Kan sedan också rekommendera att först rosta en macka sedan lägga på getost, sedan in i ugnen tills osten smälter, sedan ringla över honung samt krydda med färsk timjan, mums |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 10:35:36
|
Favorit? ja jag brukar alltid äta på mitt favoritställe kvarnen där beställer kag alltid en gudfader med extra bearnaisesås. Den innehåller också Fläskfilé, bacon, lök, champ, vitlök, färsk tomat, å så det viktigaste bearnaisesås. Det är ganska kul för när jag ringer å säger mitt namn så vet dom precis vad jag ska ha. |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 10:58:21
|
Brukar köra lite olika beroende på humör, men allt som oftast hamnar jag framför en "Mozorella", som har färska tomater, tomatsås, ost förstås, oxfilé och DANG! mozorella på. Mums |
/Jonas
|
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 12:54:03
|
Perfekt med lite pizzatips!
Jag brukar göra pizza rätt ofta, ungefär en gång i veckan, så det blir lite vad man har hemma. En favorit är kyckling, curry, banan, lök, tomat, ost och lite brie som man lägger på efter halva gräddtiden. Gärna färsk basilika också.
En annan är salami, lök och sånt, och ägg som också får vara inne halva tiden.
Vilket är ert bästa degrecept? Jag kör helt oortodoxt: 3dl vatten 40gram durumvetemjöl 470gram vetemjöl Ett halvt paket jäst En skvätt olivolja En nypa socker Rejält med havssalt
Viktigast: Varm plåt! |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 13:07:40
|
Jag är en riktig tråkmåns när det gäller pizzor. Hawaii eller kebab o då oftast Hawaii |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8641 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 13:19:45
|
Havet! |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
NiclasLundberg
Member
231 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 13:50:21
|
"Lagondola! Det är en typ av båtpizza FYLLD med bearnaisesås."
/Citat från David Batra i "på minuten". |
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 14:16:07
|
Jag åt en Vesuvio på Ciao Ciao (i närheten av St. Eriksplan) som var lite bättre än standardpizzorna. Lufttorkad parmaskinka, färsk mozzarella, färsk basilika, färska tomater och marinerade vitlöksklyftor. MAGISKT! |
Edited by - MullBenkt on 2006/12/05 14:17:10 |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 15:35:30
|
I Val Thorens åt jag en pizza med brie-ost, grädde och bacon! Om man tyckte detta var tort fanns även olivolja på bordet... Kanske inte godast, men upplevelsen, platsen och skidåkningen gjorde denna outsider till pizza till en klar topp 5!
I övrigt är det kul att baka egen pizza. Osten kan minskas ner och mozarella kan vara ett nyttigare substitut. Till detta finns massor kul lufttorkade skinkor, jätteräkor med mera att lägga på pizzan. Nästa steg i pizza-uppgraderingen får bli en sten att grädda pizzan på. Jag misstänker att det blir rejält mycket bättre pizzabotten/deg med den typen av gräddning.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 15:38:20
|
bara där är Jalapenos o gipotle på så e jag nöjd |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 15:45:51
|
Nu blev jag ruskigt sugen på pizza... Jag brukar oftast vilja ha köttfärs, lök, färsk tomat, färska champinjoner, basilika och mozarella. Jag brukar dock variera mig lite grand från gång till gång. |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7961 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:00:30
|
Ubåt med ost är en favorit: Tänk er en "vegetarisk Calzone" som när den gräddats klart sprättas upp och fylls med allt som vanligtvis brukar höra hemma i en kebab och toppa till sist med generösa mängder vitlöksdressing. |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:02:13
|
Det varierar, jag gillar dock kött och jag gillar starkt
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:11:28
|
hm.. som icke köttätare så finns det bara en "mättande" pizza för min del
Margerita med pommes och kebabsås... margerita har ju endast tomat och ost på så den är tråkig utan pommes och sås
går även att ta på paprika om man vill variera smaken |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2006/12/05 17:12:31 |
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:14:32
|
Jag diggar "jean-pierre", en lagom tunn kebabpizza med lagom mycket av allting, efter gräddningen läggs det på grönsallad pepperoni och lite vitlökssås, man känner sig riktigt sund när man äter den pizzan 8-) |
Livet är för kort för mono |
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:26:41
|
quote: Med spansk chorizo, Filadelfiaost, kronärtskockor och lönnsirap
|
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
UrSv
Member
2786 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:36:31
|
Visst låter det skumt men fasen så gott! Det skall dock inte vara speciellt mycket. |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 17:52:54
|
quote: Nästa steg i pizza-uppgraderingen får bli en sten att grädda pizzan på. Jag misstänker att det blir rejält mycket bättre pizzabotten/deg med den typen av gräddning.
Ormolja! Det räcker gott att förvärma plåten i ugnen för en vanlig svensk. ;-) Det är lite trixit att dra bakplåtspapperet med pizzan på till plåten, men ändå. Temperaturfallet som uppstår i den tunna plåten hämtar sig snart bara bottnen är tillräckligt tunt utbakad. Vid pan-pizza kanske det är en annan femma? |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 18:10:18
|
Jag brukar köpa "Svartskalle" pizza här i byn (vadstena).
Vad den innehåller vet man inte från gång till annan men den är stark. Det brukar vara salami och kebab kött ägg och en massa annat...
Jag behöver väll inte säga att jag känner de som jobbar där ganska bra! |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
jos
Member
815 Posts |
Posted - 2006/12/05 : 18:25:14
|
Fan va sugen på pizza man blev. En standard är ju Hawaii..
Annars så har Arizona i Vasastan en sjuuuukt god pizza; Förutom vanliga ingr. som ost och tomat så är det getost, rödbetta och pinjenötter. |
|
|
Topic |
|