HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gratis DVD från B&W
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/01/25 :  21:53:28  Show Profile Send Stormen a Private Message
CC
/
Bra att du inte håller med, det håller diskussionen levande och det får mig anledning att lyssna på deras dyrare serie igen för att kanske ändra min åsikt. Det kan ha varit något fel på anläggningen eller liknande vid tillfället. (eller så hade jag vadd i öronen)

För deras mindre modeller låter som ett par högtalare i den klassen ska göra.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/01/26 :  10:58:02  Show Profile Send denada a Private Message
alla får sina plattor utom jag

men jag får väll trösta mig med ett glas rött och lyssna på LesDudek "Ghost Town Parade" istället...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2007/01/26 :  11:58:53  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag har inte hunnit med att lyssna/titta på skivan, men jag förväntar mig inte något superljud då min DVD har lite för många år på nacken samt att jag inte har någon extern dekoder.

Jag kan inte riktigt förstå att det skulle vara något speciellt "B&W-ljud" på skivan, hur skulle det gå till?

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/01/26 :  12:51:02  Show Profile Send Stormen a Private Message
Kanske inte B&W ljud i sig men mycket ljudet är hårt designat. Låter som om man har använt gate på nästan varje instrument. Närmickat i dött rum och lagt elektroniska reverb på alles. Och det är uteslutande hur man gör idag. Kör man på fläskiga kompressorer på detta så får man den ljudbild som de flesta upplever som rent o snyggt. -Mera hifi ! ?. En rad i upplagorna är tex den kritikerrosade DVD anime-musik eller vad den heter som spelas flitigt på div mässor. Det är enligt mig horribelt att lyssan på. Man har avlat fram en designad syntetvärd som saknar naturligt motstycke. Jag kanske utrycker mig lite kontroversiellt men för mig så blir dessa ljudbilder ointressanta och det känns som ett syntettäcke istället för dun. Men många sover bra i syntet :-)
Man har alltså pillat lite för mycket när man mixad o mastrat på denna utgåva.

Missförstå mig rätt, jag lyssanr gärna på elektronisk musik. Men när gitarrer och pianon är midikopplade så förvinner något i känslan o ljudbilden.

Edited by - Stormen on 2007/01/26 12:58:11
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000