Fantastiskt att det i denna värld finns möjlighet att hålla liv i gamla processer för att ha kvar tekniskt bra produkter. Men det är klart de tar ju betalt för det så det kanske går då. Det kommer ju bli mycket lättare nu att byta ut dubbla OP mot sådana som är bra utan att behöva adapters, då räknar jag nu med att op'na man byter ut från början är soic.
Hur vet du att det är 627 och 797, är det uttalat eller kan man göra antaganden med hjälp av data?
quote:Hur vet du att det är 627 och 797, är det uttalat eller kan man göra antaganden med hjälp av data?
Gissar o spekulerar hejvilt med de preliminära databladen som grund. Marknaden har velat ha en dubbel op av ad797 och opa627 kaliber länge och i o m nya tillverkningsmetoder kan man kapa tillverkningskostanadekostnaden oxå. Bägge opamparna är rätt gamla så det var väl dags att uppdatera dem (gissar jag).
Tittade på applikationer med AD797 för längesen men tyckte att den verkade svårjobbad om man skulle kräma så mycket som möjligt ur den. RIAA var bara att glömma (det rekommenderades inte att använda den med källimpedanser över 1k p.g.a. ökad brusnivå), men även för vanlig linjeförstärkning vill jag minnas att den hade lite speciella krav. Jag kan ju minnas helt fel förstås. Har ni som gillar den några exempel på kopplingar där den används och funkar bra?
En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.