HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bästa redovisningsprogrammet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2006/11/29 :  15:34:30  Show Profile Send Larsho a Private Message
Funderar på att dra igång en redovisningsfirma och ta fram mina gamla talanger som godkänd revisor.

Min fråga är om någon vet vilket program som är enklast/bäst att använda

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2006/11/29 :  16:04:48  Show Profile Send fripps a Private Message
Har använt SPCS en del, förhållandevis billigt och enkelt. Finns kopplingar mot lön oxå

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/11/29 :  21:36:17  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
SPCS's programmer och XOR Compact's är jo under samme Visma tak i dag, og de er for största delen fult integrerade i dag, där XOR Compact'en brukar vinna om vi prater om rena redovisningsmöjlighetter, XOR Compacten har en suveren support. Så är där Mamut, även detta ett jätte bra alternativ, den största fördel med Mamut är dens möjlighetter till integration med web-butik, det funkar bara tip topl, och så kan den bettre voksa samman med företaget (dit och dina kunders) utan att du måste bytta program som du får samman med SPCS och XOR, mer-kostnad för omskoling och inläringstid.

Till Linux finns där Elicon Express, om där även finns gratis möjlighetter.... Tror jag, men dom är troligen på engelska.

Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2006/11/29 :  22:46:00  Show Profile Send Larsho a Private Message
rip59

Både XOR och Mamut verkar intressanta, speciellt Mamut, dessvärre hittar jag inga priser på programmet

SPCS har jag ju redan och använder, det programmet räcker långt ännu så länge men som du säger så ger Mamut större frihet och integreringsmöjligheter.

Tack för tipsen

Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/11/29 :  22:55:07  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Compact har jag använt och rekommenderar det!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2006/11/30 :  00:21:02  Show Profile Send Larsho a Private Message
MullBenkt

Vet du vad priset ligger på

Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/11/30 :  00:29:09  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
quote:
Dessvärre hittar jag inga priser på programmet (Mamut)

Alla 3 program (SPCS, XOR, Mamut) har pris 2.000;- för den minsta versionen i en använder version, och sen stiger priset med efterföljande moduler, Elicon starter vid 3.000;- tror jag det var.

Denna förhandlaren handlar med alla dom 3 första program, www.lucrum.se (server nera, renovering, skall vara uppe igen Fredag)

Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/11/30 :  00:34:51  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
XOR http://www.vismaxor.se/sida_1_19.asp

PS! Kan se att SPCS har så många produkter, kan dom inte direkt i huvet vilka som är "kompatible" med XOR's www.vismaspcs.se. Men Mamut starter i alla fall 1.999;-

PPS! Kom ihåg att där tillkommer serviceavtal.

Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000