Author |
Topic |
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 15:34:30
|
Funderar på att dra igång en redovisningsfirma och ta fram mina gamla talanger som godkänd revisor.
Min fråga är om någon vet vilket program som är enklast/bäst att använda |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 16:04:48
|
Har använt SPCS en del, förhållandevis billigt och enkelt. Finns kopplingar mot lön oxå |
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
rip59
Member
1365 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 21:36:17
|
SPCS's programmer och XOR Compact's är jo under samme Visma tak i dag, og de er for största delen fult integrerade i dag, där XOR Compact'en brukar vinna om vi prater om rena redovisningsmöjlighetter, XOR Compacten har en suveren support. Så är där Mamut, även detta ett jätte bra alternativ, den största fördel med Mamut är dens möjlighetter till integration med web-butik, det funkar bara tip topl, och så kan den bettre voksa samman med företaget (dit och dina kunders) utan att du måste bytta program som du får samman med SPCS och XOR, mer-kostnad för omskoling och inläringstid.
Till Linux finns där Elicon Express, om där även finns gratis möjlighetter.... Tror jag, men dom är troligen på engelska.
Rip
|
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 22:46:00
|
rip59
Både XOR och Mamut verkar intressanta, speciellt Mamut, dessvärre hittar jag inga priser på programmet
SPCS har jag ju redan och använder, det programmet räcker långt ännu så länge men som du säger så ger Mamut större frihet och integreringsmöjligheter.
Tack för tipsen |
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 22:55:07
|
Compact har jag använt och rekommenderar det! |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 00:21:02
|
MullBenkt
Vet du vad priset ligger på |
|
|
rip59
Member
1365 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 00:29:09
|
quote: Dessvärre hittar jag inga priser på programmet (Mamut)
Alla 3 program (SPCS, XOR, Mamut) har pris 2.000;- för den minsta versionen i en använder version, och sen stiger priset med efterföljande moduler, Elicon starter vid 3.000;- tror jag det var.
Denna förhandlaren handlar med alla dom 3 första program, www.lucrum.se (server nera, renovering, skall vara uppe igen Fredag)
Rip
|
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
|
|
rip59
Member
1365 Posts |
|
|
Topic |
|