HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Får man reklamera en skiva...................
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/11/24 :  21:35:17  Show Profile Send Stickan a Private Message
........som låter för jä...gt? Detta borde ju vara högst tillåtet eftersom dist och andra konstigheter som OFTA finns på cdskivor faktiskt är farligt för hörseln.
För att inte tala om att man blir liiiite förbannad också!

En bilköpare vill väl inte ha en bil som bara går på tre burkar(om nu motorn är fyrcylindrig), nån som har köpt fryst spätta vill väl inte se en torsk i paketen när den öppnas, eller ännu värre en liten ynklig mört!!!!!
Nån som...........ni förstår vad jag menar, är det inte dags att sätta press på den jämrans skivindustrin

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/24 :  21:43:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är bara att prova,,, kontakta ARN, plus och andra orgnisationer

Tyvärr finns det väl inga specar på att det ska vara bra inspelningar,,,
Dock är det nästan snudd på att man skulle försöka.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/11/24 :  22:45:45  Show Profile Send ztenlund a Private Message
ARN tar väl bara ärenden över SEK 500 i den "allmänna" kategorin om jag minns rätt.

Edit: Man ska innan ARN ha uttömt alla andra vägar för att lösa konflikten... Nu tror jag överhuvudtaget att du aldrig kan få det till fel i varan, den "ska" låta så. Trist men sant.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/11/24 22:49:37
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/24 :  22:56:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Köper man 3 skivor så har vi en summa över 500:-

Det är nästan så man borde prova och se.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/11/25 :  00:09:31  Show Profile Send Stickan a Private Message
För bövelen grabbar, spring nu inte och gör av med era pengar för att jaga mig sen om det inte funkar!!

Chansen är nog inte stor att lyckas med en sån reklamation, men man kan visa sitt missnöje med dålig ljudkvalitet i alla fall.
Har man tur så kanske det lyckas, eller så blir det ringar på vattnet så att något händer till slut.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/11/25 :  08:54:25  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Är det 'copy protection' på den så är det ok att hävda det är därför. Har iaf jag råkat på. Skivor som uppfört sig skumt, eller låtit med knepiga bi-ljud.

Sedan är det lite affär till affär.

/M
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2006/11/27 :  01:33:04  Show Profile Send kempa74 a Private Message
Jag har reklamerat en skiva som lät fruktansvärt illa till CDON. Skrev dessutom och gnällde på skivbolaget Fick en ny som lät bättre.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000