Author |
Topic |
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 21:35:17
|
........som låter för jä...gt? Detta borde ju vara högst tillåtet eftersom dist och andra konstigheter som OFTA finns på cdskivor faktiskt är farligt för hörseln. För att inte tala om att man blir liiiite förbannad också!
En bilköpare vill väl inte ha en bil som bara går på tre burkar(om nu motorn är fyrcylindrig), nån som har köpt fryst spätta vill väl inte se en torsk i paketen när den öppnas, eller ännu värre en liten ynklig mört!!!!! Nån som...........ni förstår vad jag menar, är det inte dags att sätta press på den jämrans skivindustrin |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 21:43:50
|
Det är bara att prova,,, kontakta ARN, plus och andra orgnisationer
Tyvärr finns det väl inga specar på att det ska vara bra inspelningar,,, Dock är det nästan snudd på att man skulle försöka. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 22:45:45
|
ARN tar väl bara ärenden över SEK 500 i den "allmänna" kategorin om jag minns rätt.
Edit: Man ska innan ARN ha uttömt alla andra vägar för att lösa konflikten... Nu tror jag överhuvudtaget att du aldrig kan få det till fel i varan, den "ska" låta så. Trist men sant. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
Edited by - ztenlund on 2006/11/24 22:49:37 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 22:56:12
|
Köper man 3 skivor så har vi en summa över 500:-
Det är nästan så man borde prova och se. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2006/11/25 : 00:09:31
|
För bövelen grabbar, spring nu inte och gör av med era pengar för att jaga mig sen om det inte funkar!!
Chansen är nog inte stor att lyckas med en sån reklamation, men man kan visa sitt missnöje med dålig ljudkvalitet i alla fall. Har man tur så kanske det lyckas, eller så blir det ringar på vattnet så att något händer till slut. |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2006/11/25 : 08:54:25
|
Är det 'copy protection' på den så är det ok att hävda det är därför. Har iaf jag råkat på. Skivor som uppfört sig skumt, eller låtit med knepiga bi-ljud.
Sedan är det lite affär till affär.
/M |
|
|
kempa74
Member
102 Posts |
Posted - 2006/11/27 : 01:33:04
|
Jag har reklamerat en skiva som lät fruktansvärt illa till CDON. Skrev dessutom och gnällde på skivbolaget Fick en ny som lät bättre. |
|
|
|
Topic |
|