Author |
Topic |
|
Parry
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 22:36:56
|
Sitter och bläddrar i lite hifimagasin och hittar en del annonser om Dynavoice som verkar helt otroligt prisvärde om man läser testresultat och spec på dem ifrån tillverkarna...
Är de bra i verkligheten om man t.ex jämför med snarlika högtalre i annat märke som dock kostar mer än det dubbla??? Får ju som sagt mycket bra recensioner och piskar bra mycket dyrare högtalare
"ETT Exempel bara dock rikigt billig högtalre 995:-" Med Dynavoice-högtalarna kommer hennes röst fram på ett nästan otroligt sätt. Inga tecken på kabinettresonanser, bara en öppen och fantastisk röst och en stor rumsklang som breder ut sig överallt. Jag tappar hakan, för detta är sagolikt bra! Diskanten rullar av lite tidigare än vårt ljudideal, men vi tvivlar på att det finns många högtalare under 5 000 kronor som lyckas med samma bragd! Från mellanregistret och uppåt påminner F-6 om Yamaha NS-515F, och de kostar 8 000 kronor!
Bild&Ljud hemma med toppbetyg (Totalbetyg 10 / 10
Mvh en fundersam
|
Edited by - Parry on 2006/11/24 08:45:58 |
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 00:18:38
|
Jag skulle ställa mig väldigt kritisk till detta framför allt när det gäller just denna tidning. Den är som jag tycker mycket värre när det gäller att hylla saker än vad någonsin Hifi&Musik eller High Fidelity är.
Jag hade apropå denna tidning en fråga till dem på Arken mässan 04 borde det varit. De hade skrivit något om att en högtalare var så bra så att när det på skivan spelades ett piano så lät det som att det stod en flygel i vardagsrummet.
De kunde dock inte ta sig ur hur detta kunde vara ett tecken på kvalitet hos högtalaren? Om det istället stått att det låtit som att det stått ett piano i vardagsrummet hade det ju varit klart bättre men nu var texten inte sådan. Så jag tycker när det gäller just denna tidning att man knappast kan ta det som dessa skriver på något direkt allvar.
Men det är ju jag det. Andra kanske finner något bra ,vad vet jag?
Märk väl, jag vet inte om Dynavoice är bra eller dåliga utan detta gäller hur mycket man kan tro på det som står i rött. Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2006/11/24 00:20:38 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 06:58:44
|
Jag har fått intrycket av att Dynavoice tagit sig i kragen på senare tid och faktiskt gör prisvärda grejer? Kanske inga världsmästar-alster. Men ändock prisvärda.
/M |
|
|
Parry
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 08:45:32
|
ja de kanske hyllar mer än de dissar kanske, är väl en lite "nyare" tidning bland alla andra gamla klassiker som hifi%Musik etc....
Bara lite nyfiken på hur bra de är, de kostar ju inte många kronor, funderar lite att ha dem till datorn, vill ha några renspelande högtalre för liten peng typ...
Tack för svaren grabbs |
|
|
|
Topic |
|