Author |
Topic |
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 14:40:37
|
Är Electronica något för gubbar? Är själv 40+ och har i vissa fall lite svårt för den nya helelektroniska musiken. Tycker mest att det är sterilt och tekniskt bloppande utan känsla. Eller rättare sagt tyckte! I söndags hamnade jag nämligen mitt i Veckans konsert på TV2 med ett band som visade sig vara Midaircondo. Fullständigt lysande!!!
Letade reda på skivan "Shopping for Images". Inte världens bästa ljudkvalitet, men vad gör den när man tar första steget in i en ny värld?
Här finns lite att se och lyssna på: www.midaircondo.com
Gör en sökning på svt.se så hittar ni "Veckans konsert: Brum, knaster och pip".
Och alla ni som är mer insatta i denna genre, Hur ska jag gå vidare?
PS Infected Mushrooms är inte intressant!
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
M.Thorsén
Member
273 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 15:54:21
|
Grattis till din upptäckt! Missade tyvärr konserten i svt men har sett midaircondo live.
Kanske kan den svenska gruppen "Tape" intressera dig, de ligger iaf mig mycket varmt om hjärtat. Skivorna ges ut på bolaget Häpna och finns att shoppa antingen där eller på dotshop.se (som även har en mängd andra album i genren). Franska Colleen rekommenderas, likaså Fennesz album "Endless Summer" och "Venice".
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 18:12:15
|
quote: PS Infected Mushrooms är inte intressant!
Varken vanliga stuket eller "other side" stuket?
Kan vara bra att veta |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Musse80
Member
460 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 19:33:44
|
Infected mushrooms = överskattade. Bara en massa jobbiga oljud enligt mig |
A wolf in a sheep´s clothing... |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 21:22:51
|
Ja det är dom säkert, har inte hört dom. Infencted Mushroom (utan s på slutet) är skitbra "other side" på converting vegetarians ska det vara, resten kan vara kul att dema lite med, men speciellt bra vet jag inte om det är, enstaka låtar. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 23:25:41
|
Lyssnade just på låten "Serenade" från Midaircondos skiva "shopping for images" och är det typ sådan musik som är electronica så är jag på. Tyckte den låten var mkt njutningsfull.
Vad gäller ålder ger jag (egna ordval) i vilken ålder man anses skall ha för olika stilar, gillar man så gillar man, man behöver ju inte bli mjuk i huvudet och konformistisk bara för att man blir till åren |
J. Ullberg |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
|
Musse80
Member
460 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 10:58:12
|
quote: Ja det är dom säkert, har inte hört dom. Infencted Mushroom (utan s på slutet) är skitbra
Martin.M: Kul, verkligen. Ok, Infected Mushroom gör riktigt dålig musik, ok?
Och jag är inte ens gubbe, snarare kärring då, och långt ifrån "medelåldern"
|
A wolf in a sheep´s clothing... |
Edited by - Musse80 on 2006/11/24 10:59:07 |
|
|
|
Topic |
|