HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tyska till Svenska... Någon som vill översätta?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/11/22 :  22:54:32  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Någon som vill förbarma sig över dessa rader och översätta dem för mig från Tyska till Svenska? Tack på förhand!!!

für Fahrzeuggröße sehr handliches Fahrverhalten mit aufpreispflichtigen Optionen besonders geringe Seitenneigung niedrige Abrollgeräusche besonders sensibles, geräuscharmes Ansprechen auf kurze Fahrbahnstöße sehr kultivierter, vibrationsarmer V8 mit hoher Leistung hervorragagende Sechsgangautomatik Diesel mit serienmäßigem Partikelfilter oberklasse-typisch hohe Grundpreise bei mäßigem Serienumfang

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/11/22 :  23:09:31  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Duger Tyska till engelska?
http://babelfish.altavista.com/

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/11/22 :  23:09:47  Show Profile Send n0p a Private Message
ptja, så lyckad blev väl inte översättningen... men here goes:

på Fahrzeuggröße mycket händig Fahrverhalten på aufpreispflichtigen optionerna särskilt omyndig person Seitenneigung sänka Abrollgeräusche särskilt känslig , lugna tala till på tjockt Fahrbahnstöße mycket kultiverad vibrationsarmer V8 på hög utförande hervorragagende Sechsgangautomatik diesel på löpande Partikelfilter oberklasse - typisk hög Grundpreise omkring hindra Serienumfang

Översättning - http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/11/22 :  23:27:38  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag kan inte översätta det, men såhär låter det i mitt huvud när jag försöker förstå:

för fordonsstorlek mycket -- körförhållanden med utöverprispliktiga tillval särskilt -- sid.. -- avrullningsoljud särskilt vettiga, oljudsfattiga anspråk av korta vägbansstötar mycket kultiverad vibrationsfattig V8 med hög kraft -- sexvägsautomatisk Diesel med seriemässigt partikelfilter överklasstypiskt högt grundpris vid mätliga serieomfång

Ska du köpa en bil, Pjotre?

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2006/11/22 23:30:05
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/11/22 :  23:33:48  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tja kanske...

Hittade denna "sammanfattning" av bilen på tyska men min egen tyska begränsar sig till " Ein bier bitte" .

Skulle vara roligt att få denna tekniktext översatt på ett begripligt sätt...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/23 :  00:10:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kolla med Farbror Wolfgang

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/11/23 :  00:19:14  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Är det ny bil på gång, Pjotre?

Handlar det om en V8-diesel från Mercedes så kollade jag upp den med dom kontakter jag har här i Sverige och samma sa handlaren i Bonn som jag till sist köpte en bil av.
Av det jag fick veta så handlade jag ingen 8,a. Det blev en 6,a istället.

Slå en signal om du vill veta mer detaljer.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2006/11/23 00:25:42
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/11/23 :  09:04:16  Show Profile Send UrSv a Private Message
für Fahrzeuggröße sehr handliches Fahrverhalten mit aufpreispflichtigen Optionen besonders geringe Seitenneigung niedrige Abrollgeräusche besonders sensibles, geräuscharmes Ansprechen auf kurze Fahrbahnstöße sehr kultivierter, vibrationsarmer V8 mit hoher Leistung hervorragagende Sechsgangautomatik Diesel mit serienmäßigem Partikelfilter oberklasse-typisch hohe Grundpreise bei mäßigem Serienumfang

För fordonsstorleken mycket körvänlig/lättkörd och med tillägg som normalt kostar extra. Ovanligt liten sidnigning/rullning (dvs lutar inte i kurvorna), lågt rulljud samt jämn och vibrationsfri gång med kultiverad ("trevlig") V8 med hög effekt, fantastisk sexväxlad växellåda och dieseldrift med partikelfilter som standardutrustning. Typiskt högt grundpris som vanligt för bil i denna övre klass med riklig utrustning.

Edited by - UrSv on 2006/11/23 09:06:52
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/11/23 :  21:37:48  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Bockar och tackar för hjälp!!

Jorma, jag kommer om möjligt över på lördag...
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/11/23 :  23:45:31  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
UrSv .... suverän översättning ...!! "med måttlig utrustning för priset" (kunde vara mera utrustning)


//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2006/11/23 23:47:17
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/23 :  23:58:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Den som endå kunde mer än bara Skånska o Svenska

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/11/24 :  00:11:56  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Den som endå kunde mer än bara Skånska o Svenska



Jag som inte ens kan Skånska

Jag har läst Tyska men inte praktiserat den sedan 70 talet och teknisk bilTyska är rätt knepig.
Det är inte lätta att förstå sig på den bibeltjocka instruktionsboken på Tyska som var med i bilen.
En sådan sak som att ställa in klockan i bilen till vintertid har jag inte hittat ännu.
Wolfgang, du kanske kan kika i instruktionsboken någon gång så jag får rätt tid i bilen. Den ska ställas med någon meny som man ska knappa fram, men jag har inte lyckats med den biten

Alternativet kanske är att dricka en halv back Tyskt öl. Jag brukar åtminstone kunna snacka nästan "flytande" Tyska med öl i kroppen

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/24 :  00:19:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Alternativet kanske är att dricka en halv back Tyskt öl


Drick en hel o du kan skånska o Danska med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/11/24 :  00:30:02  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Drick en hel o du kan skånska o Danska med


För att få ihop dom språken så får man väl ta till lite starkare medel: Skåne respektive Gammeldansk

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/24 :  00:45:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/24 :  01:33:54  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Den som endå kunde mer än bara Skånska o Svenska


Du hajar ju stockholmska också.. Så du är ju flerspråkig till bäng ju..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000