Author |
Topic |
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 22:54:32
|
Någon som vill förbarma sig över dessa rader och översätta dem för mig från Tyska till Svenska? Tack på förhand!!!
für Fahrzeuggröße sehr handliches Fahrverhalten mit aufpreispflichtigen Optionen besonders geringe Seitenneigung niedrige Abrollgeräusche besonders sensibles, geräuscharmes Ansprechen auf kurze Fahrbahnstöße sehr kultivierter, vibrationsarmer V8 mit hoher Leistung hervorragagende Sechsgangautomatik Diesel mit serienmäßigem Partikelfilter oberklasse-typisch hohe Grundpreise bei mäßigem Serienumfang |
|
Ryssen
100.000-klubben
8635 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 23:09:31
|
Duger Tyska till engelska? http://babelfish.altavista.com/ |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 23:09:47
|
ptja, så lyckad blev väl inte översättningen... men here goes:
på Fahrzeuggröße mycket händig Fahrverhalten på aufpreispflichtigen optionerna särskilt omyndig person Seitenneigung sänka Abrollgeräusche särskilt känslig , lugna tala till på tjockt Fahrbahnstöße mycket kultiverad vibrationsarmer V8 på hög utförande hervorragagende Sechsgangautomatik diesel på löpande Partikelfilter oberklasse - typisk hög Grundpreise omkring hindra Serienumfang
Översättning - http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php |
Exit Planet Dust |
|
|
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 23:27:38
|
Jag kan inte översätta det, men såhär låter det i mitt huvud när jag försöker förstå:
för fordonsstorlek mycket -- körförhållanden med utöverprispliktiga tillval särskilt -- sid.. -- avrullningsoljud särskilt vettiga, oljudsfattiga anspråk av korta vägbansstötar mycket kultiverad vibrationsfattig V8 med hög kraft -- sexvägsautomatisk Diesel med seriemässigt partikelfilter överklasstypiskt högt grundpris vid mätliga serieomfång
Ska du köpa en bil, Pjotre?
|
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
Edited by - Ronnie_Ericsson on 2006/11/22 23:30:05 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 23:33:48
|
Tja kanske...
Hittade denna "sammanfattning" av bilen på tyska men min egen tyska begränsar sig till " Ein bier bitte" .
Skulle vara roligt att få denna tekniktext översatt på ett begripligt sätt... |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 00:10:30
|
Kolla med Farbror Wolfgang |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 00:19:14
|
Är det ny bil på gång, Pjotre?
Handlar det om en V8-diesel från Mercedes så kollade jag upp den med dom kontakter jag har här i Sverige och samma sa handlaren i Bonn som jag till sist köpte en bil av. Av det jag fick veta så handlade jag ingen 8,a. Det blev en 6,a istället.
Slå en signal om du vill veta mer detaljer.
|
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
Edited by - Jorma on 2006/11/23 00:25:42 |
|
|
UrSv
Member
2786 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 09:04:16
|
für Fahrzeuggröße sehr handliches Fahrverhalten mit aufpreispflichtigen Optionen besonders geringe Seitenneigung niedrige Abrollgeräusche besonders sensibles, geräuscharmes Ansprechen auf kurze Fahrbahnstöße sehr kultivierter, vibrationsarmer V8 mit hoher Leistung hervorragagende Sechsgangautomatik Diesel mit serienmäßigem Partikelfilter oberklasse-typisch hohe Grundpreise bei mäßigem Serienumfang
För fordonsstorleken mycket körvänlig/lättkörd och med tillägg som normalt kostar extra. Ovanligt liten sidnigning/rullning (dvs lutar inte i kurvorna), lågt rulljud samt jämn och vibrationsfri gång med kultiverad ("trevlig") V8 med hög effekt, fantastisk sexväxlad växellåda och dieseldrift med partikelfilter som standardutrustning. Typiskt högt grundpris som vanligt för bil i denna övre klass med riklig utrustning. |
Edited by - UrSv on 2006/11/23 09:06:52 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 21:37:48
|
Bockar och tackar för hjälp!!
Jorma, jag kommer om möjligt över på lördag... |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 23:45:31
|
UrSv .... suverän översättning ...!! "med måttlig utrustning för priset" (kunde vara mera utrustning)
//Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
Edited by - Creative Audio on 2006/11/23 23:47:17 |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 23:58:00
|
Den som endå kunde mer än bara Skånska o Svenska |
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 00:11:56
|
quote: Den som endå kunde mer än bara Skånska o Svenska
Jag som inte ens kan Skånska
Jag har läst Tyska men inte praktiserat den sedan 70 talet och teknisk bilTyska är rätt knepig. Det är inte lätta att förstå sig på den bibeltjocka instruktionsboken på Tyska som var med i bilen. En sådan sak som att ställa in klockan i bilen till vintertid har jag inte hittat ännu. Wolfgang, du kanske kan kika i instruktionsboken någon gång så jag får rätt tid i bilen. Den ska ställas med någon meny som man ska knappa fram, men jag har inte lyckats med den biten
Alternativet kanske är att dricka en halv back Tyskt öl. Jag brukar åtminstone kunna snacka nästan "flytande" Tyska med öl i kroppen |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 00:19:41
|
quote: Alternativet kanske är att dricka en halv back Tyskt öl
Drick en hel o du kan skånska o Danska med |
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 00:30:02
|
quote: Drick en hel o du kan skånska o Danska med
För att få ihop dom språken så får man väl ta till lite starkare medel: Skåne respektive Gammeldansk |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 00:45:18
|
|
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/11/24 : 01:33:54