Author |
Topic |
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 20:36:45
|
Varför skall det vara så svårt att göra en hemsida.... man är för övrigt en rätt ok datapulare,kan reparera all möjlig och omöjlig teknik, bygga högtalare å förstärkare... men få fart på och fatta hur man gör en hemsida.....
Har pysslat med dreamweaver kan nämnas... en polare som är gammal datatekniker sa.... först verkar det intressant, sen tar du ett par öl för att lugna nerverna...sen går du därifrån när sambon oroligt försöker få dig att stänga av datorn innan den går sönder....hur blev det då... haha...ja,just så...
Tutorials... jotack.. man vet nu hur man skriver text å sätter in bilder men hur funkar det....???
någon som har koll på böcker eller färdiga bra sidmallar... soon..i´m gonna explode...
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/11/22 : 21:10:43
|
Skippa dreamweaver, ta fram notepad,,, och sen lite lätta grunder.
Vad är det som ska göras ? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
luften
Member
723 Posts |
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 08:34:52
|
Zalve: skall göra en egen liten hemsida om mig å mina projekt. Kan vara lite kul.
Luften: Se där! jag skall kolla genast! verkar lovande!!
mvh
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 08:56:32
|
Grunderna måste man ha för det blir så mycket enklare då när man sätter sig i dreamweawer och bygger.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 09:13:37
|
bubbel. så sant! trodde man började från början i dreamweaver men icke... skall pyssla lite mer. i kväll..
tack för tipsen!
S
|
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/11/23 : 09:40:11
|
Har använt en stor mängd olika editorer samt även notepad.Brukar numera göra sidorna i Dreamweaver och om det är något som man vill ändra så går man genom Notepad. Det är smidigare, men men mister en deöl av den grafiska delen tycker jag. Dvs det blir svårare att se hur slutresultatet skall bli.
Har dock vänner som bara använder Notepad samt även vänner som endast använder Dreamweaver, men för min del så hoppar jag lätt mellan en stor mängd olika editorer.Det har blivit så eftersom man hållit på ett antal år. Har dock slutat att använda PHP.Fick inte det att funka som avsett.
Här finns hjälp att tillgå skulle jag tro. http://www.webdesignskolan.com/
Hittade igår ett program som gör om HTML-filer till PHPkod om intresse finns? Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2006/11/27 11:26:07 |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2006/11/27 : 11:31:26
|
Hm, fast PHP används ju i websammanhang för det motsatta, att spotta ur sig "dynamisk" HTML utifrån kod? Medan statisk information på sidan skrivs i HTML direkt. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 17:52:10
|
"Hm, fast PHP används ju i websammanhang för det motsatta, att spotta ur sig "dynamisk" HTML utifrån kod? Medan statisk information på sidan skrivs i HTML direkt."
Jo men jag använde det till en gästbok.Dvs jag använde det inte till det som du antog.
Jag testade att göra dynamiska sidor men servern ville inte funka så därmed la jag ner det och tog senare även bort gästboken pga att den tog så mycket arbete och tid för att svara på saker som skrevs där och ta bort skräp som en del skrev. MvhKristofer |
|
|
|
Topic |
|