HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 göra hemj**la sida....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2006/11/22 :  20:36:45  Show Profile Send acebowler a Private Message
Varför skall det vara så svårt att göra en hemsida.... man är för övrigt en rätt ok datapulare,kan reparera all möjlig och omöjlig teknik, bygga högtalare å förstärkare... men få fart på och fatta hur man gör en hemsida.....

Har pysslat med dreamweaver kan nämnas... en polare som är gammal datatekniker sa.... först verkar det intressant, sen tar du ett par öl för att lugna nerverna...sen går du därifrån när sambon oroligt försöker få dig att stänga av datorn innan den går sönder....hur blev det då... haha...ja,just så...

Tutorials... jotack.. man vet nu hur man skriver text å sätter in bilder men hur funkar det....???

någon som har koll på böcker eller färdiga bra sidmallar...
soon..i´m gonna explode...

GM 70SE Nu kör vi!!

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/22 :  21:10:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skippa dreamweaver, ta fram notepad,,, och sen lite lätta grunder.

Vad är det som ska göras ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2006/11/22 :  21:16:52  Show Profile Send luften a Private Message
Och grunderna hittar du här: http://www.w3schools.com/html/html_intro.asp

:)

//air
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2006/11/23 :  08:34:52  Show Profile Send acebowler a Private Message
Zalve: skall göra en egen liten hemsida om mig å mina projekt. Kan vara lite kul.

Luften: Se där! jag skall kolla genast!
verkar lovande!!

mvh

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2006/11/23 :  08:56:32  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Grunderna måste man ha för det blir så mycket enklare då när man sätter sig i dreamweawer och bygger.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2006/11/23 :  09:13:37  Show Profile Send acebowler a Private Message
bubbel. så sant! trodde man började från början i dreamweaver men icke...
skall pyssla lite mer. i kväll..

tack för tipsen!

S

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/23 :  09:40:11  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Har använt en stor mängd olika editorer samt även notepad.Brukar numera göra sidorna i Dreamweaver och om det är något som man vill ändra så går man genom Notepad. Det är smidigare, men men mister en deöl av den grafiska delen tycker jag. Dvs det blir svårare att se hur slutresultatet skall bli.

Har dock vänner som bara använder Notepad samt även vänner som endast använder Dreamweaver, men för min del så hoppar jag lätt mellan en stor mängd olika editorer.Det har blivit så eftersom man hållit på ett antal år. Har dock slutat att använda PHP.Fick inte det att funka som avsett.

Här finns hjälp att tillgå skulle jag tro.
http://www.webdesignskolan.com/

Hittade igår ett program som gör om HTML-filer till PHPkod om intresse finns?
Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2006/11/27 11:26:07
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/11/27 :  11:31:26  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hm, fast PHP används ju i websammanhang för det motsatta, att spotta ur sig "dynamisk" HTML utifrån kod? Medan statisk information på sidan skrivs i HTML direkt.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:57:52  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
UltraEdit32 är en mycket kompetent editor. Den visar i och för sig inte layouten medans du bygger sidorna, men är mycket bättre än Notepad eftersom den färgkodar taggar och registrerade funktioner och sådant. Gör det mycket lättare att navigera och felsöka.
Dessutom håller den reda på vad det är för typ av filer den arbetar med. En HTML-fil färgkodas annorlunda mot en PHP eller C++.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/29 :  17:52:10  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Hm, fast PHP används ju i websammanhang för det motsatta, att spotta ur sig "dynamisk" HTML utifrån kod? Medan statisk information på sidan skrivs i HTML direkt."

Jo men jag använde det till en gästbok.Dvs jag använde det inte till det som du antog.

Jag testade att göra dynamiska sidor men servern ville inte funka så därmed la jag ner det och tog senare även bort gästboken pga att den tog så mycket arbete och tid för att svara på saker som skrevs där och ta bort skräp som en del skrev. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000