HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Tung HiFi-Mässa i Umeå 9-10 december!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/22 :  07:19:24  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Den 9-10 December är det HiFi-mässa i Umeå!

Tid Lördag: kl. 10-18 Tid Söndag: kl. 10-17 Plats: Umeå Folkets Hus

Gratis Entré!



Tung hifi på repertoaren, Dynaudio-fest med bl.a. EVIDENCE!



stargazer skev på Euphonia-Audioforum.se
quote:
Skönt Ljud i samarbete med Tonkraft kör en riktig Dynaudio-fest i dagarna två.
Janne på Skönt Ljud tar i och med detta över nyförsäljningen av Dynaudio i Norra Sverige (Sundsvall och uppåt med undantag för Östersund)

Hela Dynaudio-familjen är med och det kommer att spelas på högtalare från Focus-serien via Contour och Confidence hela vägen till den mäktiga Master Evidence icon_smile_shock.gif icon_smile_tongue.gif



Ska bli spännande att få lyssna till en högtalare för styva 600 000...

På elektronikfronten kommer det att spelas på nya grejor från Plinius.

All information har jag fått på telefon från Janne himself, så detta är förstås med reservation för ändringar.
För mer information, se Skönt Ljuds hemsida eller kontakta skont-ljud@hotmail.com



/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/11/22 :  14:43:34  Show Profile Send n0p a Private Message
Mycket trevligt... räkna in mig.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2006/12/11 :  21:30:46  Show Profile Send PeterE a Private Message
Var en sväng i båda 2 rummen.
Men musiken som spelades var inte riktigt min stil.
Men visst vare bra detaljer.
Men som sagt dom högtalarna var inte så mycket för mig.
Go to Top of Page

C.Matsson
Member

62 Posts

Posted - 2006/12/12 :  10:49:51  Show Profile Send C.Matsson a Private Message
jo musiken va kanske inte den bästa, sen så spelade dom så satans högt!
börjar bli less på att bli behandlad som om man är nån jävla cerwin-apa så fort man kliver in på en mässa/butik.
annars var det rätt trevligt och jag lär säkert besöka skönt ljud nångång framöver!

vill mig minnas att när jag köpte ett par tillfälliga stativare "infinity primus" på RC i umeå så sa försäljaren
-det här är det bästa du nånsin hört!

precis som om min hemma stereo skulle bestå av nån plast-pioneer från 80-talet och ett par 3x12" Proson.

http://www.krs-one.com/
Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2006/12/12 :  23:15:02  Show Profile Send -AG- a Private Message
Var där både lördag och söndag. Var lite besviken på ljudet på lördagen. Inte för att det lät dåligt men jag hade förväntat mig mer, ffa kropp och tyngd av dessa monster till högtalare. De började dock trixa lite med placeringen och en kompis sa att det började sjunga betydligt bättre efteråt. Därför åkte jag även dit på söndag och det lät faktiskt klart bättre. De hade placerat om högtalarna samt ställt om stolarna något och det gjorde väl skillnanden. Dock var inte rummet optimalt och jag tror att högtalarna hade behövt lite större rum för att "sträcka på benen" och ta fram de lägsta oktaverna. Enormt fin integrering mellan de olika elementen, inget sticker ut på något sätt. Kontroll, oansträngt, välupplöst och samtidigt mjukt och behagligt är väl den summering jag kan komma på.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000