HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya frontar? Dali B&W Qln etc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Parry
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/11/21 :  13:10:11  Show Profile Send Parry a Private Message
Hej

Letar nya frontar och har läst lite tester om vad man ska ha och så... Jag ska endast ha dem till musik och inte hembio få jag har ett separat system till de..

Har hört en hel del om svenska qln solm verkar vara bra för sin prisklass enligt tester... Kan tyvärr inte provlyssna dem då hifibutiken som säljer bla det märket bygger om och har stängt... Även dali eller b%w funderar jag på men ljudet i dali passar mig bättre än b&w

Jag vill ha ett par renspelande för mycket akustisk musik men även lite trance med mycket synt så vad ska jag ha, budgeten för frontar har jag satt på 10 000 kanske lite lite men jag vill inte köpa för dyrt då jag ska köpa ny projektor mm framöver oxå...

Ska ej köra med akriv sub utan endast frontar så något med mer än 6.5" behövs nog då det ska finnas lite booten i ljudet oxå..

Driver dessa med Denon 2 kanals stärkare

Hoppas någon kan tipsa trots att jag kanske letar för billiga grejer för detta forumet??

Tack på förhand / Pär "ny på forumet"

Edited by - Parry on 2006/11/21 16:56:06

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2006/11/21 :  17:00:08  Show Profile Send bruce a Private Message

Välkommen!
Monitor Audios Silver series är verkligen prisvärd - tycke jag!
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/306monitor/
9 490:-
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2006/11/21 :  17:01:07  Show Profile Send bruce a Private Message
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=98915
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/11/21 :  18:49:59  Show Profile Send Stickan a Private Message
Här finns plats för både dyrt och billigt.
Välkommen till forumet!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Parry
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/11/21 :  19:00:58  Show Profile Send Parry a Private Message
Verkade ju vara rikigt bra om man läser om dem, för mig ett okänt märke då jag har varit för mycket på Hifiklubben och spånat ;-)

Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/11/22 :  14:13:38  Show Profile Send marran a Private Message
leta efter nån beggad Mumma Audio, garanterat prisvärt, väldigt fint levande ljud tycker jag, brukar klara sej med ganska små stärkare

Annars kanske de där infinity ref 2.5 som ligger på säljesforumet kan vara nåt, om du har en STOR denon

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/11/22 :  14:14:41  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Jag instämmer med bruce, Monitor Audio RS6 låter mycket bra för pengarna! Prisvärda.

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/23 :  18:12:42  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Eftersom du har köpt förstärkeriet på HifiKlubben så skulle ju någon större modell av Dali kunna vara lämpligt?Borde kunna funka klangmässigt, samt även ge kunna ge den bas som du önskar.

Annars så är de äldre Qlnhögtalarna ett bra val. Det fanns en som hette 929 eller något liknande som var med när Hifi&Musik testade högtalare under 10 000:- till sitt "Paket 30 000:-" i mitten av 90-talet.

Den är tillräckligt stor för att kunna ge den bas som du önskar och skulle möjligen kunna gå att hitta på begagnatmarknaden.

Anledningen till att jag rekommenderar just äldre begagnade högtalare är framför allt eftersom högtalare inte utvecklas alls lika mycket över tiden som cdspelare och förstärkare. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2006/11/23 18:13:18
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/23 :  18:14:31  Show Profile Send whiskyman a Private Message
De nya QLN tror jag inte är så klangmässigt lika de gamla. Där av varför just de äldre. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000