Author |
Topic |
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 01:58:35
|
Surround-reciever vet jag inte,men du kan koppla in ett slutsteg där. Det är likadana anslutningar som brukar kallas Pre out och Main in,som kallas external loop på Halo`n...tydligen.
Det var en snygg förstärkare,förresten. =) |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 02:06:43
|
Fast i manualen vill dem koppla in bla. en "Frequency-shaping equalizer"... Tänkte inte på att det var en för-förstärkare,så ja du kan nog koppla in någon surround-processor eller dylikt där.
RTFM
|
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 07:24:56
|
Hej
hmm, då har vi kommit fram till samma ungefär, ingen som kan bekräfta det. Undrar mest om den har samma funktion som tex main in..
Marcus |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 17:42:04
|
Någon?? |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 19:15:07
|
RTFM.....är tyvärr det enda jag kan ge dig som råd. Personligen har jag inte stött på någon sån brygg-koppling som inte har just dem rena termerna,Main in och Pre out,External loop kan teoretiskt sett vara samma sak,just different name.
Du förstår mig,va? Har du inte nånting du kan prova med då, eller om du e rädd för att råka förstöra nåt förstår jag dig fullt ut.
M |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 19:27:56
|
Isn`t just that easy..? Kolla bak på vilken förstärkare som helst,med dylik funktion,det enda som skiljer är vad vissa väljer att kalla det för,External loop i ditt fall... |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 19:29:10
|
Hej
Nej jag har ju ingen reciever. Men har funderat på hembio, men vill inte ta bort mitt 2 kanals ljud. Tyckte dettta hade varit en bra lösning |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 19:39:41
|
Klart det var en bra lösning,det finns väl en hel del såna sk påhängs-förstärkare,med tre kanaler eller liknande har jag sett.
Men det är helt rätt,håll hårt fast i stereo-ljudet ditt oxå! |
|
|
|
Topic |
|