HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Borttagen "hederstitel" - när, vem, varför?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/11/17 :  01:45:47  Show Profile Send Morgan a Private Message
Jag har tidigare haft en "hederstitel" eller vad tusan nu de där små humoristiska eller beskrivande små kommentarerna under ens användarnamn skall benämnas. De infördes i forats tidiga historia som ett sätt att sätta lite färg på forat, och kanske för att liksom ge en vink åt folk att någon snöat in på ett särskilt område.

Niklas Nord har någonting om JBL, JBL, JBL under sitt namn, för att visa hans totala fixering vid deras element. Björn-Ola har titeln "trädgårdsmästarn". Mercurius har titeln "the man, the myth, the concept".

Jag fick tidigt titeln "Dr. Akustikus... ikus... ikus" med minskande typsnitt för att indikera eko. Det var på den tiden då jag och Timbre åkte runt och undersökte akustiken i gymnastiksalar för att planera mini-mässor och jag skrev en del om exempelvis ambiophonics, tysta haas-fönster, hemmagjorda diffusorer och tubetraps. Jag är ganska säker på att det var dåvarande admin Timbre som förärade mig denna humoristiska titel, som jag sedan dess har trivts ganska bra med. Den talar om mitt intresse för akustik, samtidigt som den lite humoristiskt kanske antyder att jag är tom i huvudet, och att det är därför det ekar? Vad vet jag.

Nu har jag upptäckt att "titeln" är borta för mig, men inte för en del andra. Jag drar då slutsatsen att någon har ansett att jag inte längre bör få bära "hederstitel". Jag har inte fått något PM om saken - ej heller har det diskuterats öppet i någon tråd. Jag skulle gärna vilja veta varför min etikett togs bort? När skedde det? Vem gjorde det? Var det flera personer inblandade i beslutet? Vilka i så fall? Gjordes det efter att man ombetts göra det av någon i akustikbranchen?

Svar via PM går utmärkt, om den/de ansvariga inte vill svara mig här. Jag är bara nyfiken på vad anledningen är.

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/17 :  01:51:01  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Som du nämner i din signatur,kan det ju oxå bero på nåt så smått som ett fel i rutinerna,ett misstag helt enkelt...

Har ofta undrat över dem där titlarna själv,men aldrig forskat djupare i det ämnet.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/11/17 :  01:58:28  Show Profile Send Morgan a Private Message
Det vore ju en välsignelse om så vore fallet. Som det är nu skulle jag ju känna mig en smula ovälkommen. Men jag är lite tveksam, eftersom titlarna inte fallit bort för någon annan, vad det verkar.

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/17 :  02:26:34  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Hade du varit ovälkommen,så hade du inte fått logga in överhuvudtaget. =)
Har du skickat Pac ett pm,för han om nån bör veta nåt ju...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/17 :  03:17:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag är lite osäker Morgan,,,

Vill du ha ett svar eller väcka debatt ?

OM det var ett enkelt svar som önskades, så har du väl skickat ett enkelt PM med en fråga och då borde du ha fått en svar oxå.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/17 :  05:02:55  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Zalve:har nån fått sin titel "indragen" ofrivilligt nånsin,här på HF....?
Kan det bero på den mänskliga faktorn kanske...?

=)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"

Edited by - Mc Square on 2006/11/17 05:03:16
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/17 :  06:57:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Förmodligen ett misstag någonstans. Nu är texten tillbaka i alla fall.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/17 :  12:54:09  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Se där,all is well again. =)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/17 :  13:23:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
OM nån någonsin har fått en titel indragen,, Det vet jag inte... då jag inte har varit med en HiFiForum startade.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/11/17 :  15:58:02  Show Profile Send Morgan a Private Message
Tack för att titeln är tillbaka . Så trevligt!

Jag önskar ingen debatt om den försvunna titeln, Zalve. Jag blev bara så förvånad att den försvann, och undrade om det var avsiktligt eller en slump. Jag behöver dock inte få den frågan besvarad.

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2006/11/17 :  17:01:12  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Det vore kul att ha en... Kan man inte ha möjlighet att editera där istället för en signatur som egentligen bara förlänger sidorna?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/17 :  18:51:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du behöver inte svara, med tanke på att du INTE skicka ett PM, vilket vore det mest naturliga.

mr. Triatic: Nej, det går inte, det ligger under "admin options"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2006/11/17 :  21:10:45  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag tycker oxå det är trvligt med "hederstitlarna", jag har ju fått en som visar på mitt goda humör och sinne för humor

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/18 :  15:29:55  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Titlar kan ju även ändras över tiden. Som när det gäller Niklas Nord.Tidigare stod det om jag inte tar fel. "När jag får tid skall jag bygga..." Eller något liknande. Men jag tycker att de ger ett känsla av trevnad här på forumet. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000