Eftersom somlig har setpinne så har jag försökt krångla till det lite extra - ett snabbt avgörande förväntas således
Den Röda Tråden kan skrivas på fler ungefär likaljudande sätt på olika språk. Jag kommer att godkänna alla varianter som klart indikerar att nystaren avser kvällens rätta svar.
Röda tråden kan handla om vad som helst när jag farten - så också i kväll.
Andra och tredje ledtrådarna cirka - men allra tidigast - 21.30 respektive 22.30
Nysta väl! /Jörgen G
Edit: Phuuu - ingen hann svara innan jag hann ändra min ursprungliga och mycket olyckliga formulering som innebar att jag varit tvungen att godkänna det första avgivna svaret
Då jag igår såg ett program som handlade om huruvida Pluto skulle vara en planet eller inte, samt upptäckten av Kupier-bältet så passar jag på och påstår att kvällens röda tråd är just Pluto
Hmmm....Intro The Space Age...intro.. intro = början... jag gissar på "sputnik"
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Det var nu någon/några forskare som höll på med space-recording och fick Nobelpris. Resultatet har jag för mig bevisade bl.a. förekomst av/ Svarta Hål. (en tiotummare är ju också svart med hål)
Halvtid mellan andra och tredje ledtrådarna. Samtliga respondenter så här långt får hoppas på att resterande svar på andra ledtråden är lika bra som era.
Magils - Big Bang är ju samma svar som förra gången, fast i en väldigt tidig utgåva!
Nåväl - jag klumpar ihop dig med Per-G, Fredrik x och Mickelmackel med tidigare respondenter. Ni vet att det betyder att ni kan se fram mot ännu en gissning idag?
Våran austronaut kanske...Fuglesang. (Kraftig reservation ang. stavningen)
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Okejrå Magils - Big Bang är en precisering. I tiden. Men det är i alla fall hela universum och det överensstämmer enbart till en liten, liten del med den Röda Tråden ikväll. Allt för liten för att jag ska kunna godkänna svaret.