Usch lite tråkigt att man som andra inlägg på detta underbara forum, det första var min presentation, skall behöva skrika efter hjälp. Men det är lite kris! Mitt älskade Thule space 250 försteg har gått sönder. Symtomen är att bara den högra kanalen på den balanserade ingången fungerar. Sedan har övergången mellan de olika ingångarna blivit helseg när man skall byta till en annan ljudkälla. Dessutom så knäpper det till fruktansvärt i vänster högtalare när jag skall byta till en annan signalkälla. Usch och elände. Finns det någon som känner igen detta problem och/eller var man kan vända sig för att hitta en reparatör?
Det är ju HiFi-Klubben som har agenturen så det är väl dit du normalt bör vända dig för reparation. Om du sedan är beredd att betala den kostnaden det för med sig är ju upp till dig.
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
Eller om du vågar/vill/kan öppna locket och se vad som har lossnat... Låter som mitt försteg betedde sig innan,det var bara en knäckt lödning till rca-kontakten. Jag hade lite för tunga sladdar tydligen.
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
kika på xlr-anslutningarna om allt ser likadant ut i bägge kanaler, motstånd som ser lite brända ut och eventuella kondensatorer,som ser ut att vara "svullna".Då e dom på väg att smälla,oftast. Dom brukar läcka oxå då...
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!