HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Säkring till moddad denver
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/11/14 :  14:31:58  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag moddade ju förra vintern min denver 816 efter moddarskolans modell här på forumet , dock somnade denvern in efter sensommaren... Igår öppnade jag locket för att försöka utröna vad felet var. Tror att det endast är glassäkringen på strömkortet som gått.

Novis som jag är på området undrar jag nu vad för säkring som ska dit - siffrorna som står på kortet är T2A AC250V P(eller F)60

Clas Ohlson eller biltema alternativt micro bildelar vore smidigt att handla på.

Ska jag uppgradera säkringen på något sätt eftersom strömkortet moddats? ska den tåla mer, ska den vara snabbare eller trögare? Vad för konsekvenser.

Tacksam för tips och pedagogiska svar
/Johan

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2006/11/14 14:32:21

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/14 :  15:14:48  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det ska väl helst ersättas med en likadan säkring,2 ampere 250 volt.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/11/14 :  16:12:38  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Misstänker att du höjt värdet på den stora huvud-strömförsörjande elektrolyten på strömkortet. Om du gjort det så kan man räkna med en liten större strömrusning vid påslag av spelaren. Att höja värdet på säkringen något hjälper förmodligen. Kanske 2.5A eller 3?

/M

Edited by - rannagarden on 2006/11/14 16:14:04
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/11/14 :  16:32:55  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
2,5A är inhandlat på clas ohlson, tackar för hjälpen!

Ikväll ska Denvern äntligen få bekänna färg igen, har levt med min svettiga Sony en i månad (för länge) och saknat denvern en aning...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2006/11/15 :  19:55:52  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Det ska nog vara en trög också, då det står T2A
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/11/21 :  14:36:36  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
en trög säkring är på 2,5A är istoppad, tackar för hjälpen att tolka beteckningarna!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000