HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dyra eller billiga spikes ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tian
200.000-klubben

1554 Posts

Posted - 2002/11/19 :  00:17:41  Show Profile Send tian a Private Message
Hej!

Det jag undrar är om det är så stor skillnad mellan dyra eller billiga spikes ?

Jag hadde tänkt att skaffa spikes till mina Heco Mythos 700 när jag får råd att köpa dom.
Då undrar jag vad jag ska ha för spikes ?? räcker det med spikes ifrån biltema eller vad ska man ha för klass på spikes innan man ens hör skillnad på dom ??

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2002/11/19 :  08:19:52  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Jag slår gärna ett slag för de norska 'superspikes' som rönt framgångar i bl.a. tidningen Hifi & Musik. Pris från 400 SEK

Tekniken orkar jag inte förklara [:-)] men du finner all info om dem på www.ljudmakarn.se

MVH KJELLE
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/11/19 :  08:46:18  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Håller med Kjellen. Vi orkar inte dra för-emot samt tekniken sådär igen men Soundcare Superspikes funkar bra under mina Audio Physic Avanti 3 om du nu bestämt dig för spikes.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/11/19 :  09:55:45  Show Profile Send niklass a Private Message
sök på spikes alt. dämpning så hittar du troligen läsning som räcker fram till jul.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/11/19 :  15:33:04  Show Profile Send svensson a Private Message
Med risk för att bli utslängd igen....
Jag kan inte höra skillnad på spik & spik,
dyr eller billig!

/Janne

Det börja tidigt, så tidigt jag minns....
Go to Top of Page

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2002/11/19 :  15:55:28  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Nej, men du kan säkert se skillnaderna mellan ett repat och ett repfritt golv... Skillnaden mellan en bra/ dyr och en sämre/billigare ligger för mig i dess design och lösning för praktisk tillämpning.

PS. Tack Sladd för att du höll med mig :-) Hittills har jag aldrig tidigare mött medhåll hos någon annan användare på detta forum.

MVH KJELLE
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/19 :  16:00:19  Show Profile Send ekman a Private Message
om man aldrig får medhåll på detta forum där det finns grymt många kunniga människor så måste man vara iallafall lite fel ute =)
Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/11/19 :  16:04:00  Show Profile Send svensson a Private Message
kjellen:
"Nej, men du kan säkert se skillnaderna mellan ett repat och ett repfritt golv... Skillnaden mellan en bra/ dyr och en sämre/billigare ligger för mig i dess design och lösning för praktisk tillämpning."

Den aspekten köper jag fullständigt!

Det börja tidigt, så tidigt jag minns....

Edited by - svensson on 2002/11/19 16:05:04
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2002/11/20 :  04:13:07  Show Profile Send Lovan a Private Message
Med tanke på att ha sett hur biltemas spikes ser ut, så tror jag inte du har nån lust att sätta dom under dina blivande hecos
Soundcare spikes är snyggare då man i stort sett bara ser svart plast. Annars vore nog ett par titan spikes rätt fräckt

Har fixat Supras Lorad elkabel till TEAC:n. Har även en ny IC för dig att testa om du har lust nån kväll.
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/11/20 :  08:34:39  Show Profile Send markku a Private Message
Så länge ingen nämner Nordost Pulsar Points i titanium, kan vi knappast prata om dyra spikes?

Var är ni, Valhalla-fans? Skall ingen av er testa Pulsar Points?

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2002/11/21 :  00:04:29  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Ekman; kunniga kontra sympatiska...

Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000