HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hopp för mänskligheten - fin historia
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/11/13 :  22:06:35  Show Profile Send Terminator a Private Message
Ibland så läser man om mer och mer elände i vårt samhälle. Förra lördagen hände dock en väldigt bra sak.

Den dåliga var att jag söp bort min mobiltelefon på ett uteställe i Sthlm, den bra var att en ung tjej från Uppsala hittat den och tog kontakt med min storebror vars nummer hon hittade i telefonboken. Några samtal senare och en snabbvisit i Uppsala hos en kompis som bor där så är telefonen tillbaka och ett nytt SIM-kort installerat.

Självklart fick hon hittelön och den blev ganska stor då telefonen var ny och ganska dyr samt att telefonboken känns ovärderlig. Borde nog börja säkerhetskopiera till datorn lite oftare...

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/13 :  22:13:05  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Gott o höra att det finns ärliga människor

Annars så brukar man ju bara få läsa om massa elände

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/11/13 :  22:55:03  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det är en självklarhet att man lämnar tillbaka saker man hittar. Det känns härligt att läsa din berättelse Terminator det känns som en bekäftelse för mig då jag har lämnat tillbaks två upphittade mobiler på samma vis som din kom tillbaka på.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000