HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tråkigaste man kan göra???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/11/12 :  23:41:02  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Håller som bäst på att slöglo när Debian 3.1 installeras på min "gamla burk"......yesp..hoppas resultatet blir värt det.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/11/12 :  23:49:02  Show Profile Send dwain a Private Message
Tja håller med om att det inte är det roligaste man kan göra ungefär som ¨å sitta å glo på när xp instaleras å man vet att man måsste sitta kvar för att det kanske kommer upp någon fråga som är på tid å svarar man inte inom 30 sec eller vad det är så blir det någon lustig inställning
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/11/12 :  23:56:20  Show Profile Send f95toli a Private Message
PÅ jobbet håller jag för närvarande på att försöka läsa en bok. Jag skriver "försöka" eftersom den är så tråkig att jag hela tiden är på väg att somna. Detta gör att jag då och då upptäcker att jag inte förstår vad som händer vilket gör att jag får läsa om samma stycke igen osv

Det värsta är att informationen i boken är väldigt användbar för det jag jobbar med för närvarande, så läsa den måste jag
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/11/13 :  23:31:00  Show Profile Send brewitz a Private Message
Ni grabbar har ju hur kul som helst, rena rama Borat-klassen.
Klockan tre (UK) drog jag igång en uppdatering av en prod-databas. Under ca. 6 till 6.5 timmar startar jag script, låter de exekvera och kollar relativt ofta att inga fel uppstått. Det är inte riktigt lika tråkigt som att se färg torka och egentligen inte speciellt mycket tristare än en OS-installation. Det roliga kommer nu....... Jag upptäckte precis att någn idiot (mer än så faktiskt) slängt in en sista minuten uppdatering av ett script som inte funkade ordentligt och givetvis fanns det ingenting i kontrollprogrammen som upptäckte detta. Resultatet blir nu att jag måste hitta en bugg i koden (enkelt), testa i testburken (enkelt), rulla tillbaka en kopia av databasen med dess gamla struktur, det tar FEM timmar och sedan köra om scripten igen, ytterligare 6-6.5 timmar. Personen som gjorde kodförändringen hade en jäkla tur att vi inte behöver vara online igen förräns imorgon kväll men lik förbannat är jag fast på jobbet hela natten. Han blir inte ihjälslagen men jag ska göra mitt yttersta för att få honom förflyttad till källaren där han kan räkna pappersremsor från dokumentförstörarna eller något annat på en nivå som han klarar av.

Nog gnällt, jag har ett jättelikt surt äpple att bita mig igenom.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/13 :  23:52:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ojdå...
Skulle lätt byta med de flesta av er,,, Snart är dock 4 år av tristess och öken slut.

Håll i Brewitz,,,Dagen är snart slut

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/11/13 :  23:59:33  Show Profile Send f95toli a Private Message
Brewitz: Du får trösta dig med att snart börjar The Ashes
England stannar upp och ingen förväntar sig att du ska jobba
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/11/14 :  07:58:10  Show Profile Send brewitz a Private Message
~4 timmar kvar, sen ska jag zzzzzzzzzzzzzz
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/11/14 :  10:11:11  Show Profile Send f95toli a Private Message
Sov gott
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000