Author |
Topic |
|
Klingan
Nerikes Audiofiler
890 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 18:19:18
|
Är nyfiken på deras produkter men har tyvärr aldrig lyssnat till dem. Undrar ifall någon har en uppfattning om deras produkter och vilken ljud karaktär/filosofi de har? Undrar även om det finns någon återförsäljare av Audio Note i Sverige?
|
|
bambadoo
Member
197 Posts |
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/11/15 : 16:41:25
|
Det är nog ett märke som är väldigt blygsamt representerat i Sverige. Kanske finns det någon importör som ligger lågt (någon som vet)? Men det finns väl knappast någon butik med demo i dagsläget?
Den här frågan känns ju förresten lite närliggande den i en annan tråd, varför inte svenskar gillar rör-hifi...
Själv tror jag att vi svenskar, i alla fall traditionellt sett, har en helt annan hififokus än man har i England. Vi gillar stora golvare och många watt. Dom gillar stativare och rör eller små transistorstärkare. Och så lyssnar dom mer på vinyl än vi. |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
mad.gibbon
Member
291 Posts |
Posted - 2006/11/15 : 16:46:47
|
Sverige vet jag inget om, men jag köppte mina AN typ E SPe från danska Audioconsult (Köpenhamn), som har väldigt mycket ANprylar. Mina lyssningsintryck får du vänta på. Har precis flyttat och inte fått upp stereon än.På Audioconsults hemmsida finns mycket matnyttigt att läsa om AN. www.audioconsult.dk Har du vägarna förbi malmö nån gång får du komma o lyssna. |
|
|
bambadoo
Member
197 Posts |
Posted - 2006/11/15 : 17:43:30
|
www.audioconsult.dk er vel butikken til Peter Qvortrup eier til Audio Note. Det er hans egen butikk. Peter Q. er opprinnelig dansk. |
|
|
Klingan
Nerikes Audiofiler
890 Posts |
Posted - 2006/11/19 : 14:43:11
|
Kul att några har skrivit. Men man blir nyfiken på varför det är så få som har lyssnat till Audio Notes produkter. Verkar finnas mycket gott skrivet om märket, lite av karaktären "älska eller hata" och "mer av musik än hifi" osv.
|
|
|
boombox
Member
759 Posts |
Posted - 2006/11/19 : 15:25:07
|
Har lyssnat på AN i butiken i Kbh några gånger - mycket trevlig butik förresten. Deras olika komponenter låter ju inte likadant men om jag skulle ge ett omdöme så är det kanske engagerande och musikaliskt mer än tryck och driv. Åtminstone vad gäller de grejer jag lyssnat på, och det har då också alltid varit med ANs högtalare. Gillar deras filosofi med stor variation och uppgraderingsmöjligheter. |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2006/11/19 : 16:17:50
|
I min bildberättelse HiFi Affärer i København från i somras besökte jag bl.a. Audio Consult på HC Ørstedsvej 42. - Om Du vill gå direkt till mina bilder från Audio Consult så skall Du klicka här...
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 01:40:53
|
har inte Veteran hifi detta märke Eller har haft i varje fall.. För jag har hört audio note burkar där är jag säker på.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
|
Topic |
|