HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stereopaket... 30 tusen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2006/11/11 :  07:37:53  Show Profile Send bruce a Private Message
Dynaudio Audience 52 är riktigt prisvärd, när de är parad med bra elektronik!!
Go to Top of Page

hayabusa
Member

79 Posts

Posted - 2006/11/12 :  01:06:28  Show Profile Send hayabusa a Private Message
Lägg större delen av pengarna på ett par högtalare du tycker om. Snackas mycket om hur viktig elektroniken är, och visst ligger det lite i det. Har kört mina B&W 802N med en Nad s500, och en Gryphon Callisto 2100 balanserat. Motorn till volymen gick isönder för ett tag sedan, så jag fick ta fram min Yamaha CR600-reciver från 70-talet, för att kunna lyssna på musik. Nu blev det billiga högtalarkablar då den inte tar bananer, billiga obalanerade kablar och som sagt en klen stärkare från 70-talet. Nautilus är ju kända för att vara svårdrivna, så gissa om jag blev förvånad över hur underbart det forfarande ljuder från dom. Visst, låter det lite bättre med dom andra prylarna,skulle ju fan annars, men skillnaden är faktiskt rätt liten. Satsa på ett par bra lådor är det viktigaste tycker jag, och ta god tid på dig. Ut och lyssna på olika märken, golvare,stativare+sub kanske......finns mycket begagnat också, vilket jag hade satsat på. För 30 kan du få ihop en riktigt bra anläggningen om du köper begagnat. Vad en tycker låter bra kanske en annan dissar, så därför är det omöjligt att tipsa dig om prylar,då det är dina öron som skall tillfredställas. Lycka till, det är riktigt kul att leta nytt när man har pengar i fickan. Nästan halva nöjet.

,
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2006/11/13 :  09:31:14  Show Profile Send Jonas a Private Message
quote:
Jonas: DA9;an är redan såld till mig...

Misstänkte väl att den inte fanns kvar, grattis till en bra affär! Om du tröttnar och vill sälja den är det inte svårt att få pengarna tillbaka och mer därtill. Om den är i bra skick vill säga.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/11/13 :  12:38:58  Show Profile Send Morgan a Private Message
Signalkälla: En begagnad Pioneer DV-668
Förstärkare: Denon 2105 (begagnad eller i butik)
Något effektstarkt slutsteg köpes begagnat.
Summa signaldelen: 12-15.000:-

Högtalare: Ino Audio piPs (byggsats) 8.000:-
Basmoduler: Ino Audio profundus P2 7.000:-

Summa: 27-30.000

Tillkommer att man måste använda sig av profilerat akustikskum bakom Ino piPs. Kostar omkring 1500 spänn, tror jag.

En liten nätt anläggning som spelar rasande bra, kan jag lova!

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2006/11/14 :  12:59:56  Show Profile Send Leif B a Private Message
Först vill jag tacka för alla fina förslag!
Finns det något nytt som dykit upp på beg-marknaden som kan platsa i en anläggning för 30 kkr?
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2006/11/15 :  10:26:14  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag hade köpt ett par golvare för runt 20'000kr och lagt resten på passande elektronik, samt billiga kablar. Det tror jag är receptet för mest ljud för de pengarna. Att köpa högtalare för 5000kr och lägga massor på elektronik och kablar tror inte jag blir speciellt roligt. Högtalare i den klassen låter ärligt talat inte så roligt.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/11/15 :  11:09:33  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag hade lagt rubbet på högtalare, låtit driva dem med billigare eller överblivet begagnat och sedan så småningom uppgraderat elektronik och kablar osv, tror att man blir glad i slutänden att man gjort den prioriteringen. En riktigt bra högtalare låter ganska ok (för stunden iaf) med "skräpelektronik" medan en skräphögtalare inte låter speciellt rolig vad man än kopplar den till...

Min tanke är att man då kan "växa" in i anläggningen vartefter högtalarnas kapacitet lyfts fram med framtida uppgraderingar, ganska rolig resa att göra...

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2006/11/15 11:11:08
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2006/11/15 :  12:50:46  Show Profile Send Leif B a Private Message
Intressant tanke guy gadbois.
Ja det är viktigt med högtalare.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/11/15 :  13:36:57  Show Profile Send Manga X a Private Message
pi60 (-06) i byggsats 19000 SEK (mindre än 21000 med lackning och dämpkuddar).
Beg. Denon 2106:a c:a 3000 - 3500 SEK.
Beg Denon 2900 c:a 3000 SEK.
RG62 analoga signalsnören c:a 100 SEK för ett par med bra RCA-kontakter.
EKK högtalarekablar c:a 250 SEK med lödbara rörbananer.

Då har du drygt 2000 SEK att shoppa skivor för dessutom!!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/11/15 :  14:20:44  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Vill du ha både estetiskt väldigt tilltalande saker OCH riktigt bra ljud kan du satsa på dessa (nästan nya) högtalare: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10847 tillsammans med denna kringutrustning http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10739

Kablar kan du köpa något riktigt billigt tills vidare och sedan uppgradera

Suverän och riktigt snygg samt prisvärd anläggning!

A wolf in a sheep´s clothing...

Edited by - Musse80 on 2006/11/15 14:29:56
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/11/15 :  16:17:56  Show Profile Send Blue a Private Message
Låter som en bra paketidé!

Och tro't eller ej, men är det inte Matte76 som är i säljartagen igen med högtalarna.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/11/15 :  17:27:58  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Blue: Vad spelar det för roll vem som säljer? Det var ett bra tips, that´s it. Och vem är Matte76, en medlem här eller?

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/11/15 :  18:02:16  Show Profile Send Blue a Private Message
Musse80: Nej, det är klart att det inte spelar någon roll vem som säljer, och jag menade absolut inget negativt med mitt inlägg, om Matte eller dig eller någon annan.

Ville bara påpeka det lite komiska i att Matte76 har köpt och sålt så sanslöst många olika hifigrejer dom senaste åren, som dom som varit med här ett tag vet. Men alltså, det är ju upp till honom, och inget alls fel med detta.

Snarare trevligt för dom som ju då kan köpa bra grejer begagnat.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/11/15 :  18:59:38  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Ville bara påpeka det lite komiska i att Matte76 har köpt och sålt så sanslöst många olika hifigrejer dom senaste åren

Jag kanske inte har någon humor eller en annan sorts humor, men jag ser inte det komiska i det. Nåväl, nog om detta eftersom det är OT. De högtalare han säljer låter hursomhelst riktigt bra för 22k, och för 15k är de ett kap!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000