HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Riktigt braaa rörförsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/11/08 :  18:59:34  Show Profile Send svejk a Private Message
Har börjat planera en uppgradering. Behöver en ersättning för mitt ARC LS2B. Det är ett mycket väldjudande försteg så något riktigt bra måste till för att putta det ur racket. Som partner ett 300B PP slutsteg av hög klass. (kommer lite bilder senare)

Pristak max 20 loppor. Begagnat en fördel. Gärna tips om det står något guldkorn i Svedala eller EU. Fjärr ett klart plus.

Har hittills aldrig haft fjärris annat än till CD. Kanske dags?!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/11/08 :  19:19:50  Show Profile Send Manga X a Private Message
Kolla in Ocham's säljes annons på ett rörförsteg på säljes sidorna.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/11/08 :  20:52:07  Show Profile Send mikethebike a Private Message
Kanske lite väl uppenbart förslag, men ... har du prövat att byta rör (till att börja med).

Annars är jag ARC-frälst själv (LS25 mkII) och skulle leta efter ett beggat LS15 eller LS25. ARC har ju nyligen släppt LS26, så det kanske dyker upp en och annan LS25a (sikta på mkII med 6H30-rören i så fall!) Kolla t ex med Esoterisk om de fått in några inbyten.

Vet inte vad LS16 går loss på (alltså utan phonodelen, om du inte lyssnar på vinyl alternativt redan har en RIAA), men inte alltför mycket över 20K skulle jag tro, så det kanske också kan vara ett alternativ (fast jag föredrar "the old school ARC look).

CJ är kanske lite ovanligare, men ett beggat LS17 lär vara nära ARC LS15 i karaktär.

Lycka till!!

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/11/08 :  21:10:16  Show Profile Send svejk a Private Message
Bytt rör är fixat ett NOS Philips sitter i plus bättre nätsladd.

Ls25 är tänkbar, är också inne på ARC looken det skall VARA vippor och rattar, konservativ? Jepp! RIA går bort. Vinyl funkar inte för mig tyvärr pga handikapp.

Svejk
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/11/08 :  21:25:59  Show Profile Send mikethebike a Private Message
Hehe, då är vi lika konservativa ... rattar och vippor ska de' va'!

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2006/11/08 :  22:01:10  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Konservativ som jag också är, skulle jag vilja att du tog en funderare på Prima Luna Prolouge Three.

Visst, jag är partisk i detta fall, men i vilket fall som helst, ett försteg som kan konkurrera med de mer vanligt tunga namnen, och också försedd med en mer rimligt satt prislapp.

upscaleaudio.com/product.asp?itemid=499
... Försäljning.../Pac

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2006/11/09 :  08:45:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag tycker du skall kolla in Belles försteget som har både ballat och signle end ut + fjärr.

Rent som en fjällbäck i ljudet och rörbaserat.

http://www.studiosound.dk/

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/11/26 :  12:53:47  Show Profile Send svejk a Private Message
Tacksam för mera tips, har inte hittat något ännu som faller mig på läppen. Gärna länkar om ni ramlar på något begagnat när ni surfar.
Här eller PM

Svejk
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/11/26 :  13:11:58  Show Profile Send Lech a Private Message
Rekommenderar dig att ta steget fullt och töj budgeteten några lappar.Så kan du köpa Klenoden JJ-243 och lyssna dig lycklig.

Ett bättre steg finns knappast.

RIAA delen kan du justera efter precis din pickup och hela skapelsen är dödstyst när den så ska vara. Brus är en bristvara i den burken.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2006/11/27 16:04:10
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/11/26 :  13:14:22  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Vad sägs om "räkan"? :)]

manleylabs.com/containerpages/shrimp.html
... Reklam .../Pac

Snoogens
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/11/26 :  13:47:18  Show Profile Send svejk a Private Message
Manley och JJ är tänkbart. Är lite av snikvarianten vill handla begagnat. Vet att någon gång ramlar rätt pryl upp på skärmen!

Svejk
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/11/26 :  14:00:41  Show Profile Send U1 a Private Message
Måste säga att jag är gillar mitt Sonic Frontiers försteg, går att hitta för bra penga beggade.
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/11/26 :  18:56:42  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Eventuellt kanske lindvall säljer sitt Audion mk2 försteg. Hör med honom här på forumet. Borde vara en fin match till 300B.

Snoogens
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000