HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Demon mer värt än nytt????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/18 :  20:57:57  Show Profile Send Majjen03 a Private Message

Hej allihop!

Tänkte köpa en ny "sladd" till min cd-spelare,kontaktade därmed Hifi-punkten för förslag. Fick där reda på att Ixos 100.xo3 som är en ren silverkabel m.m skulle passa bra till min Thule CD 150B, den kostade 2500 kr.Dock så låg den lite väl mycket över min planerade budget som var ca: 1- 1500 kr. Martin sade då att han hade ett "demoex" för 2200 kr som jag kunde låna hem och lyssna på. Sagt och gjort jag lånade hem "snöret" och det lät rätt hyggligt, så jag köpte dessa.
Efter några dagar så läste jag att Hifi-punktens ordinarie pris var 2000 kr, jag fick således betala 200kr för "inspelingen" i butiken.
Min fråga är därför är det någon här som behöver ha "inspelade" "snören" så tar jag 25 kr mindre för detta än HP.
Mvh
Kenth

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/11/18 :  21:14:26  Show Profile Send jajon a Private Message
Du har ju blivit lurad - eller så har butiken missat något. Man ska inte
betala mer för något som är använt, i så fall ska de upplysa dig om att
du har möjlighet att köpa kabeln billigare ny.

Jag röstar på missförstånd..

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/18 :  22:47:19  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
du skall inte acceptera detta!
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/11/18 :  23:51:36  Show Profile Send Jadde a Private Message
Varför frågar du inte Martin? Thule = balanserad = XLR? (högre pris)

Edited by - Jadde on 2002/11/18 23:52:39
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/19 :  12:57:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Majjen03

Hej allihop!

Tänkte köpa en ny "sladd" till min cd-spelare,kontaktade därmed Hifi-punkten för förslag. Fick där reda på att Ixos 100.xo3 som är en ren silverkabel m.m skulle passa bra till min Thule CD 150B, den kostade 2500 kr.Dock så låg den lite väl mycket över min planerade budget som var ca: 1- 1500 kr. Martin sade då att han hade ett "demoex" för 2200 kr som jag kunde låna hem och lyssna på. Sagt och gjort jag lånade hem "snöret" och det lät rätt hyggligt, så jag köpte dessa.
Efter några dagar så läste jag att Hifi-punktens ordinarie pris var 2000 kr, jag fick således betala 200kr för "inspelingen" i butiken.
Min fråga är därför är det någon här som behöver ha "inspelade" "snören" så tar jag 25 kr mindre för detta än HP.
Mvh
Kenth

Det kan knappast vara samma modell. Borde kosta åtminstone 20 %mindre. MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/19 :  13:00:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by whiskyman

quote:

Hej allihop!

Mvh
Kenth

Det kan knappast vara samma modell. Borde kosta åtminstone 20 %mindre. MvhKristofer

Det här givetvis iförhållande till nypriset 2000:- vilket skulle ge ett pris på c:a 1600:-. MvhKristofer
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2002/11/19 :  19:56:53  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
quote:

Hej allihop!

Mvh
Kenth

De såg väll att det vad du!
Tycker nog att du skulle ha gämfört några olika kablar, tex någon Audioquest, supra, eller Nordost, mm. Skulle helt klart kollat in begangnadmarknaden.

mvh
Go to Top of Page

slate
Starting Member

19 Posts

Posted - 2002/11/19 :  21:50:14  Show Profile Send slate a Private Message
Kollade på hifi punktens hemsida 1m XLR 2500 kr 0.6m 2000 kr och har du betalt något annat så är det säkert ett missförstånd Jag har själv handlat mycket hos Martin och min
uppfattning är att han är en reko kille
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/11/19 :  22:00:35  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Det blir väl att mäta och se om den är 0.6 eller 1 meter. Och om det skulle vara något fel, reda upp det med butiken. Det har förekommit en del falsklarm tidigare här.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/19 :  22:13:46  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Anders47

Det blir väl att mäta och se om den är 0.6 eller 1 meter. Och om det skulle vara något fel, reda upp det med butiken. Det har förekommit en del falsklarm tidigare här.

Hej allihop!

Självklart har det blivit något fel!
Martin är överlag en mycket seriös handlare,jag skall "gnälla" på honom nästa gång jag handlar där.
Till siffernisse vill jag bara säga att om jag är en idiot vad är då du som bara ser "Linn" bland alla träden i skogen?
Inlägget var bara menat som en kul sak, alla "kabelonanister" på detta forum säger alltid att man måste spela in "sladdarna" innan man använder dessa, självklart så borde väl då redan "inspelade" kablar vara betydligt dyrare att köpa.
Min "sladd" är 60 cm, ju kortare desto bättre, den låter också mycket bra.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/11/19 :  22:47:00  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Om den låter ska du genast byta den. Något är väldigt fel.

//Henrik - det är säkert ingen som förstår det roliga...

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/20 :  11:02:05  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by H

Om den låter ska du genast byta den. Något är väldigt fel.

//Henrik - det är säkert ingen som förstår det roliga...

Hej Henrik

Självklart så skall den vara tyst, måste nog byta den.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/11/20 :  11:43:06  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:

quote:
Originally posted by Anders47

Hej allihop!

Självklart har det blivit något fel!
Martin är överlag en mycket seriös handlare,jag skall "gnälla" på honom nästa gång jag handlar där.
Till siffernisse vill jag bara säga att om jag är en idiot vad är då du som bara ser "Linn" bland alla träden i skogen?
Inlägget var bara menat som en kul sak, alla "kabelonanister" på detta forum säger alltid att man måste spela in "sladdarna" innan man använder dessa, självklart så borde väl då redan "inspelade" kablar vara betydligt dyrare att köpa.
Min "sladd" är 60 cm, ju kortare desto bättre, den låter också mycket bra.
Mvh
Kenth

*suck*

Jag ogillar verkligen ditt sätt att attackera Linn och de som gillar
Linn! Så vitt jag vet har ingen klankat ner på ditt val av utrustning,
och det är helt klart såna som du som drar ner kvaliteten på såna här
forum betydligt! Bespara oss ditt skitsnack, och acceptera andras val!

Go to Top of Page

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2002/11/20 :  16:28:32  Show Profile Send Jonas N a Private Message
quote:
Den sista idioten är inte född!

Ovanstående är en signatur, Majjen03!
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/20 :  17:41:23  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Jonas N

quote:
Den sista idioten är inte född!

Ovanstående är en signatur, Majjen03!

Hoppsan Jonas!

Det missade jag! siffernisse har dock "plågat" mig på det gamla avsomnade hififorumet tidigare.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000