| Author |
Topic  |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 20:57:57
|
Hej allihop!
Tänkte köpa en ny "sladd" till min cd-spelare,kontaktade därmed Hifi-punkten för förslag. Fick där reda på att Ixos 100.xo3 som är en ren silverkabel m.m skulle passa bra till min Thule CD 150B, den kostade 2500 kr.Dock så låg den lite väl mycket över min planerade budget som var ca: 1- 1500 kr. Martin sade då att han hade ett "demoex" för 2200 kr som jag kunde låna hem och lyssna på. Sagt och gjort jag lånade hem "snöret" och det lät rätt hyggligt, så jag köpte dessa. Efter några dagar så läste jag att Hifi-punktens ordinarie pris var 2000 kr, jag fick således betala 200kr för "inspelingen" i butiken. Min fråga är därför är det någon här som behöver ha "inspelade" "snören" så tar jag 25 kr mindre för detta än HP. Mvh Kenth

|
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 21:14:26
|
Du har ju blivit lurad - eller så har butiken missat något. Man ska inte betala mer för något som är använt, i så fall ska de upplysa dig om att du har möjlighet att köpa kabeln billigare ny.
Jag röstar på missförstånd..
|
 |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 22:47:19
|
| du skall inte acceptera detta! |
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 23:51:36
|
| Varför frågar du inte Martin? Thule = balanserad = XLR? (högre pris) |
Edited by - Jadde on 2002/11/18 23:52:39 |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 12:57:39
|
quote: Originally posted by Majjen03
Hej allihop!
Tänkte köpa en ny "sladd" till min cd-spelare,kontaktade därmed Hifi-punkten för förslag. Fick där reda på att Ixos 100.xo3 som är en ren silverkabel m.m skulle passa bra till min Thule CD 150B, den kostade 2500 kr.Dock så låg den lite väl mycket över min planerade budget som var ca: 1- 1500 kr. Martin sade då att han hade ett "demoex" för 2200 kr som jag kunde låna hem och lyssna på. Sagt och gjort jag lånade hem "snöret" och det lät rätt hyggligt, så jag köpte dessa. Efter några dagar så läste jag att Hifi-punktens ordinarie pris var 2000 kr, jag fick således betala 200kr för "inspelingen" i butiken. Min fråga är därför är det någon här som behöver ha "inspelade" "snören" så tar jag 25 kr mindre för detta än HP. Mvh Kenth

Det kan knappast vara samma modell. Borde kosta åtminstone 20 %mindre. MvhKristofer |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 13:00:37
|
quote: Originally posted by whiskyman
Hej allihop!

Det kan knappast vara samma modell. Borde kosta åtminstone 20 %mindre. MvhKristofer
Det här givetvis iförhållande till nypriset 2000:- vilket skulle ge ett pris på c:a 1600:-. MvhKristofer  |
 |
|
|
Siffernisse
Member

276 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 19:56:53
|
Hej allihop!
Tänkte köpa en ny "sladd" till min cd-spelare,kontaktade därmed Hifi-punkten för förslag. Fick där reda på att Ixos 100.xo3 som är en ren silverkabel m.m skulle passa bra till min Thule CD 150B, den kostade 2500 kr.Dock så låg den lite väl mycket över min planerade budget som var ca: 1- 1500 kr. Martin sade då att han hade ett "demoex" för 2200 kr som jag kunde låna hem och lyssna på. Sagt och gjort jag lånade hem "snöret" och det lät rätt hyggligt, så jag köpte dessa. Efter några dagar så läste jag att Hifi-punktens ordinarie pris var 2000 kr, jag fick således betala 200kr för "inspelingen" i butiken.
Mvh Kenth

De såg väll att det vad du! Tycker nog att du skulle ha gämfört några olika kablar, tex någon Audioquest, supra, eller Nordost, mm. Skulle helt klart kollat in begangnadmarknaden.
mvh |
 |
|
|
slate
Starting Member
19 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 21:50:14
|
Kollade på hifi punktens hemsida 1m XLR 2500 kr 0.6m 2000 kr och har du betalt något annat så är det säkert ett missförstånd Jag har själv handlat mycket hos Martin och min uppfattning är att han är en reko kille |
 |
|
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 22:00:35
|
Det blir väl att mäta och se om den är 0.6 eller 1 meter. Och om det skulle vara något fel, reda upp det med butiken. Det har förekommit en del falsklarm tidigare här.
|
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 22:13:46
|
quote: Originally posted by Anders47
Det blir väl att mäta och se om den är 0.6 eller 1 meter. Och om det skulle vara något fel, reda upp det med butiken. Det har förekommit en del falsklarm tidigare här.
Hej allihop!
Självklart har det blivit något fel! Martin är överlag en mycket seriös handlare,jag skall "gnälla" på honom nästa gång jag handlar där. Till siffernisse vill jag bara säga att om jag är en idiot vad är då du som bara ser "Linn" bland alla träden i skogen? Inlägget var bara menat som en kul sak, alla "kabelonanister" på detta forum säger alltid att man måste spela in "sladdarna" innan man använder dessa, självklart så borde väl då redan "inspelade" kablar vara betydligt dyrare att köpa. Min "sladd" är 60 cm, ju kortare desto bättre, den låter också mycket bra. Mvh Kenth
   |
 |
|
|
H
Member

432 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 22:47:00
|
Om den låter ska du genast byta den. Något är väldigt fel.
//Henrik - det är säkert ingen som förstår det roliga... |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 11:02:05
|
quote: Originally posted by H
Om den låter ska du genast byta den. Något är väldigt fel.
//Henrik - det är säkert ingen som förstår det roliga...
Hej Henrik
Självklart så skall den vara tyst, måste nog byta den. Mvh Kenth
   |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 11:43:06
|
quote: Originally posted by Anders47
Hej allihop!
Självklart har det blivit något fel! Martin är överlag en mycket seriös handlare,jag skall "gnälla" på honom nästa gång jag handlar där. Till siffernisse vill jag bara säga att om jag är en idiot vad är då du som bara ser "Linn" bland alla träden i skogen? Inlägget var bara menat som en kul sak, alla "kabelonanister" på detta forum säger alltid att man måste spela in "sladdarna" innan man använder dessa, självklart så borde väl då redan "inspelade" kablar vara betydligt dyrare att köpa. Min "sladd" är 60 cm, ju kortare desto bättre, den låter också mycket bra. Mvh Kenth

*suck* 
Jag ogillar verkligen ditt sätt att attackera Linn och de som gillar Linn! Så vitt jag vet har ingen klankat ner på ditt val av utrustning, och det är helt klart såna som du som drar ner kvaliteten på såna här forum betydligt! Bespara oss ditt skitsnack, och acceptera andras val! |
 |
 |
|
|
Jonas N
Member

289 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 16:28:32
|
quote: Den sista idioten är inte född!
Ovanstående är en signatur, Majjen03! |
 |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 17:41:23
|
quote: Originally posted by Jonas N
quote: Den sista idioten är inte född!
Ovanstående är en signatur, Majjen03!
Hoppsan Jonas!
Det missade jag! siffernisse har dock "plågat" mig på det gamla avsomnade hififorumet tidigare. Mvh Kenth
   |
 |
|
| |
Topic  |
|