HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra,billig och Balanserad cd spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2006/11/21 :  14:32:37  Show Profile Send pewe a Private Message
Billig o billig, men för 11K får du Cambridge 840C. Verkar vara riktigt bra. Har också digital ingång så att du kan använda spelaren som DAC för andra digitala källor....Har nog inte kommit till Hifiklubben än men jag har fått besked att den skall vara här innan årskifte iallafall. Jag tror på denna, fick bl.a toppbetyg i Hifi-Choice vad nu det kan vara värt.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/21 :  14:41:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Xindac CD2

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/21 :  15:02:41  Show Profile Send mayro a Private Message

Opera Dropplet..

Då kan du välja RCA eller XLR hur du vill..Och mer musikaliskt. (Ja jag använder det ordet så gnäll inte ni ordpipare. Jag bryr mig ändå inte ett skvatt).. Så därför.... En mer musikalisk o bra cd är nog svårt att finna för vettiga pengar.

Droppen har över hela världen super recentioner.. och nerskriven i hifi & Trams här i sverige . Vilket är i mina ögon en snarare merit än nackdel..dom vet ändå inte något om ljud. Däremot om annonsering osv kan dom en hel del skulle jag gissa utifrån sådant skräp dom ofta skriver upp

jaja.. Det handlade om cd o inte tidningar...sorry ot....

men prova en Opera Droppe du.. Du kommer inte bli besviken tror jag. Inte om du söker ett neutralt ljud utan extra hypar här o där med digitalisjuka som följd för dina öron..

Min Egen Droppe är jämförd med en av världens mest renomerade cd spelare i hemmiljö.... och droppen gör inte bort sig alls..
tvärt om så blev vi mycket imponerade över hur bra den faktiskt spelar för den larviga summa dom kostar i Sverge..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000