Author |
Topic |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 17:03:42
|
Tjo!!
Sambon och jag var och hämtade hennes katt idag som bor hemam hos hennes föräldrar, jag är allergiskt så hon kan inte ha den här så länge.
Problemet är bara den att när vi skulle åka hem så kissade och bajsade katten i bilen, det kom inget på säte osv, men stanken från kattpisset är hemskt tycker jag.
Finns det någon spray man kan spruta i bilen för att ta kål på denna stank.
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 17:09:06
|
det finns våtdammsugare som skall gå ner i tyget typ, (inte skinnsäte). Snoop: kattbur nästa gång. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 18:20:39
|
febreeze, yokoair(?)
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 18:50:37
|
Kattburen fanns men vi använde inte den till en början då vi ville försöka få katten lugn genonm att ha den i knät.
Tyvärr så hjälpte inte det och katten pissade på min sambo (skadeglädje
Direkt efter det åkte den in i kattburen där den nästan direkt bajsade.
Inget kom på sätet, men de luktar ju ändå. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 19:17:34
|
Lukten ger sig bara det inte kommit på sätet
Annars finns det sån där odörbortagningsspray som tydligen ska funka, såg farsan hade handlat sådan på Jula nu i veckan. Finns både spray och typ hängepryl man kan .. hänga
Kattpiss är jobbigt, vi hade två katter som blev lite konstiga när vi flyttade till hus, upprepade gånger kissade den ena i legolådan, på gardiner, duschdraperiet.. usch å fy. Vetrinären fick ta hand om de små liven. |
/Jonas
|
|
|
dajz
Member
325 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 22:54:12
|
Åk till den lokal färgaffären och säg att du ska sanera bort kattpiss.. förhoppningsvis så plockar han då fram en flaska (jag minns inte vad det heter) med ett medel som luktar som tuttifrutti tuggummi... Detta har jag sanerat med vid renovering av huset... tar garanterat bort lukten, dock luktar det tuggummi ett par dar men sen är problemet löst. Kan leta rätt på flaskan för namnet på produkten i morgon om din färghandlare inte har koll. |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 23:39:15
|
Katten lös i bilen, du är inte klok Katter får ju rabies när dom åker bil. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
johmi
Member
215 Posts |
Posted - 2006/11/03 : 10:06:47
|
Glöm inte den klassiska gröna granen. Fast i mitt tycke är den nästa lika hemsk. Pest eller kolera?
Skämt åtsido, i en välsorterad biltillbehörsbutik (glöm biltema) så brukar det finnas en uppsjö av mer eller mindre effektiva preparat. Annars så gäller nog bara att vädra ordentligt. Du kan ju också testa med att ställa en kopp med ättika i bilen, det sägs ju fungera på röklukt.
/mikael
|
Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/11/03 : 10:27:23
|
Tack för tipsen |
|
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2006/11/03 : 10:27:40
|
Även zoo/djuraffärer har specialprodukter för katturin som även hjälper till för att få katten att inte kissa på samma ställe igen (vilket alltid händer annars). De fungerar helt OKEJ. Typ 100:- för en flaska.
|
Sandoz in the rain |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/11/03 : 11:08:58
|
quote: febreeze, yokoair(?)
Inte dyrt, fungerar Ibland så kan man hitta febreeze i "stark" lösning, kör på den
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
|
Topic |
|