HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Biljett över till Flower Kings, Uppsala lördag 4:e
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2006/11/02 :  15:25:44  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Nu på lördag (den 4:e) spelar The Flower Kings på Katalin i Uppsala. Jag har två biljetter dit, men har drabbats av ett avhopp. Som det ser ut i skrivande stund så kommer jag inte att kunna hitta en ersättare.

Alltså, det finns en biljett till övers. Och pengarna bryr jag mig ringa om, det är synd om den bara ska gå till spillo.

Är det någon här som är intresserad av den?

EDIT:

Om trekvarts dygn åker jag.

Finns det verkligen ingen i trakterna som är intresserad?

Av att med gratis inträde se ett av världens främsta progressiva rockband

Kom igen nu...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

Edited by - jojje_guitar on 2006/11/03 14:48:02

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/11/03 :  21:41:59  Show Profile Send Manga X a Private Message
Du har PM!!!

Mvh Magnus Eriksson boende mellan Enköping och Uppsala längs 55:an!
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/11/03 :  21:50:52  Show Profile Send Manga X a Private Message
De är ju störtsköna!!!
Det blir till att köpa någon skiva känner jag.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/11/04 :  14:15:57  Show Profile Send Manga X a Private Message
Fy f*n!!!
- Vad besviken jag blir!!!

Min yngsta dotter har kräkts alldeles nyss...
Min plats står till förfogande alla musikintresserade.
Kontakta Georg (Jojje_guitar) SNARAST!!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/11/04 :  16:38:48  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jag fick ett SMS av Georg då han hade mitt nummer, tack vare ett erbjudande via PM om en balja kaffe som jag skickade igår ikväll.

Biljetten kommer således inte att gå till spillo.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/11/04 :  17:03:41  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Skriv gärna om konserten. Själv får jag nöja mig med live-DVD:n ikväll.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/11/04 :  17:12:54  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag rekommenderade att han kontaktade dig Ztenlund!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2006/11/04 :  17:26:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Magnus:
Aha, det visste jag inte. Tack för det!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/11/04 :  18:32:15  Show Profile Send Manga X a Private Message
Your welcome!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2006/11/06 :  15:21:00  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Till att börja med:

Manga, beklagar det inträffade, tackar för ditt intresse och önskar innerligt att jag kunde säga att du inte gick miste om något... Men det kan jag ju givetvis inte...

Ztenlund, tack för sällskapet och pratstunden efter konserten. Hoppas du lyckades korrigera kroppens vätskebalans efter de ca 3 timmarna i bastun...

Björn-Ola:

På begäran kommer här lite kort om konserten, hoppas ztenlund fyller på lite av sina intryck också (jag får väl räknas som partisk eftersom jag är ett stort fan av TFK).

Till att börja med, det var varmt på Katalin i lördags. Och då menar jag VARMT! Vi stod en bit från scenen (dvs strålkastarna) och man svettades konstant från HELA kroppen. Det var garanterat betydligt varmare på scenen och trots detta bjuds vi på dryga 2,5 timmes konsert, utan paus! Vilka hjältar! (Särskilt Herr Reingold som envisades med att spela i mössa)

De spelade mycket från PH. En del äldre åxå (I am the Sun, The Flower King, Back in the World of Adventures för att nämna några). Ska man tvunget klaga så hade jag gärna sett att de hade spelat några av sina längre låtar, jag saknade deras stora epics helt enkelt. Men vi bjöds på trumsolo som gick över till ett utomordentligt bassolo (jääädrar i mamma vilket bassolo), Reingold regerar!

Levererat mellansnack och framförande visar på att TFK är ett band med mycket värme, humor och sympati. Man märker snabbt att de är tekniskt mycket skickliga musiker, utan att de skryter med det, fokus ligger istället på bra låtmaterial och komposition.

Det var första (garanterat inte sista) gången jag såg dem live och min respekt för detta gäng har vuxit sig starkare efter detta.

I all hast,
G

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/11/06 :  17:25:55  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Tack.
Tyvärr kan jag inte ta mig ned till Göteborg för nästa konsert.
Enda gången jag sett Roine live var 1978 då han spelade i Kaipa på Västgöta Nation i Göteborg.
Han var väl inte äldre än jag, i tonåren.
Det var ett tag sedan, men det gjorde stort intryck på mig.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2006/11/06 :  17:45:08  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
B-O: Ajdå... Kan du ta dig till Oslo då? Nu på onsdag...

Roine är fantastiskt duktig, spelar med en känsla som få. Och väldigt skicklig. Han (liksom de övriga i bandet) har en skön och avslappnad spelstil, visst blir han (dom) koncentrerad under vissa partier, men aldrig ansträngd.

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/11/06 :  18:49:36  Show Profile Send Manga X a Private Message
Härligt!

- Synd att jag missade dem!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2006/11/09 :  00:42:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Tack Georg för en trevlig kväll!
Jodå, det gick bra att återställa vätskebalansen, men det tog ett tag och jag hörde rapporter om att pumparna i vattentornet inte riktigt hann med...

(Jag återkommer med intryck imorgon när jag är mindre desillusionerad, hade skrivit ett stycke men lyckades i min förvirring slarva bort det när jag städade bland de öppna fönstrena.)

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/11/09 00:43:30
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2006/11/10 :  00:08:04  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Då ska vi se:

Jag delar i mångt och mycket Georgs intryck.

Vad som slog mig var hur otroligt skickliga musiker TFK är och att de hela tiden var fullständigt avslappnade för att någon gock övergå i koncentrerade. Av nervositet, stress, allmän galenskap eller andra saker av mindre positiv karaktär som man kan se hos en del artister/musiker var inget man ens såg en skymt av. Att sedan orkar spela i mer än 2,5 timma i sträck i förhållanden som kanske bäst kan beskrivas som tropiskt växthus inger RESPEKT!

De var på gott humör och särskilt Roine Stolt (bäst att speca, brorsan dök upp på ett litet gästspel) som skämtade och småpratade en del emellan låtarna. Det var på ett sätt skönt att få lite skämtsamma avbrott och att de kom in fel på en låt och fick börja om, för att så att säga få se att de också är människor...

Sedan kan man som vanligt ha synpunkter på ljudteknikerns hanterande av rattarna och även lokalens akustik som kanske var något livlig. I övrigt en väldigt trevlig lokal för "klubbspelningar" men de får gärna förbättra, eller snarare införa, ventilation...

Totalt sett en mycket trevlig spelning!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000