HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Focal JM lab (diskanten)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/11/23 :  14:28:08  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Ja, mayro, de spelade faktiskt betydligt bättre än mina 937:or spelar nu. Man kunde spela riktigt riktigt högt och de bara "gosade" sig att få sjunga ut ordentligt. Basen var den bästa jag haft innanför mina dörrar, MEN jag måste ju hoppas att 937:orna kommer att bli bättre. Jag kan höra att det finns potential för ett mycket bra mellanregister och diskant (när de är inspelade), men basen kommer aldrig att komma upp till nivån med F30:orna. Snyft!

Artphotography
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/11/23 :  14:56:44  Show Profile Send Per100 a Private Message
Kanske det behövs rejäla kraftresurser för att få igång basen på 937orna.
Testa med något riktigt kraftigt och lite värme typ macinthosh 300w.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/23 :  15:33:16  Show Profile Send mayro a Private Message

Dan
Dina revel var fruktansvärt trevliga högtalare.. lena o jag talade mycket om just detta efter besöket hos dig..Hur dom imponerade med sin bas och fina balans i klang.. Hur släppet kom ur dom....

men men. Du får trixa vidare så finner du ev din ballans ljudmässigt....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/11/23 :  16:01:40  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Får man gissa vilt tror jag att mellanregistret är bättre på JMLab än på Revel men att basen är betydligt mer påtaglig i Revel. Diskanten är säkert luftigare hos JMLab men även mer påträngande och analytisk. Jag hade valt Revel, om jag hade haft så stort rum som krävs.

Jag tror ínte att kraften är problemet, JMLab är ju kända för att göra lättdrivna högtalare. Revel kräver säkert mycket mer kraft. Problemet är att JMLabs högtalare är ganska basfattiga i grunden. Däremot brukar basen vara rapp, dvs av bra kvalitet men inte kvantitet. Frågan är vad man vill ha samt tycke & smak.

A wolf in a sheep´s clothing...

Edited by - Musse80 on 2006/11/23 16:03:50
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/11/23 :  19:49:37  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Tack Hififorum jag har nu vinklat in högtalarna ganska kraftigt. Vilket resultat. Mycket lenare och ja jag vet inte...
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2006/11/23 :  22:23:22  Show Profile Send Stingray a Private Message
Instämmer. Flyger fortfarande runt på små moln av hifi- nirvana efter era goda råd.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000