Author |
Topic |
|
Munge
Member
268 Posts |
Posted - 2006/10/29 : 22:13:42
|
Är nu i full gång med att återuppliva gamla fina 70-talsminnen med hjälp av David Bowie. Alla gamla LP med Bowie åkte iväg för några år sedan, men nu inhandlade jag Bowie, The Platinum Collection på CDON för 99 kr. 3 CD fullsmetade med godbitar (57 låtar). Det är en hitkavalkad av sällan skådat slag! Enjoy!
/Munge |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2006/10/30 : 09:41:36
|
Har också precis köpt den. Mycket musik för pengarna. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/10/30 : 09:45:05
|
Hur är ljudlvaliteten på den samlingen?
Tidigare samlingsskivor med Bowie har ju inte gjort sig kända för att vara speciellt bra - snarare tvärtom...
mvh/Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2006/10/30 : 12:16:54
|
Nu är det så med Bowie att det inte funkar med samlingsplattor. Det enda som gäller är att tjacka samtliga album. Ska man nu nödvändigtvis köra lättviktsversionen är denna samling ett riktigt klipp för pengarna. (ojojoj, nu blev jag tvungen att lyssna på Loving the Alien, hur bra är inte den låten) |
|
|
Munge
Member
268 Posts |
Posted - 2006/10/30 : 13:54:44
|
Jag håller med om att man ska undvika samlingsplattor (rent generellt). Platinum Collection innehåller en del mysko versioner (singleversioner?) jämfört med det jag minns från LP. Men jag håller fast vid att det är mycket för pengarna. |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/10/30 : 18:24:28
|
Jo, Köpte den samlingen för ett halvår sen, på ett ungefär, och jag blev lite besviken. har nu lärt mig att hålla mig undan från samlingar över huvud taget. musiken är fortfarande bra, om man håller sig till hela första, och första halvan av andra skivan, efter det så börjar det bara bli konstigt. Annars funkar ju hela samlingen till bilen om inte annat |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
|
Topic |
|