HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 David Bowie
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2006/10/29 :  22:13:42  Show Profile Send Munge a Private Message
Är nu i full gång med att återuppliva gamla fina 70-talsminnen med hjälp av David Bowie. Alla gamla LP med Bowie åkte iväg för några år sedan, men nu inhandlade jag Bowie, The Platinum Collection på CDON för 99 kr. 3 CD fullsmetade med godbitar (57 låtar). Det är en hitkavalkad av sällan skådat slag! Enjoy!

/Munge

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/10/30 :  09:41:36  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Har också precis köpt den. Mycket musik för pengarna.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/10/30 :  09:45:05  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Hur är ljudlvaliteten på den samlingen?

Tidigare samlingsskivor med Bowie har ju inte gjort sig kända för att vara speciellt bra - snarare tvärtom...

mvh/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/10/30 :  12:16:54  Show Profile Send brewitz a Private Message
Nu är det så med Bowie att det inte funkar med samlingsplattor. Det enda som gäller är att tjacka samtliga album.
Ska man nu nödvändigtvis köra lättviktsversionen är denna samling ett riktigt klipp för pengarna.
(ojojoj, nu blev jag tvungen att lyssna på Loving the Alien, hur bra är inte den låten)
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2006/10/30 :  13:54:44  Show Profile Send Munge a Private Message
Jag håller med om att man ska undvika samlingsplattor (rent generellt). Platinum Collection innehåller en del mysko versioner (singleversioner?) jämfört med det jag minns från LP. Men jag håller fast vid att det är mycket för pengarna.
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/10/30 :  18:24:28  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Jo, Köpte den samlingen för ett halvår sen, på ett ungefär, och jag blev lite besviken.
har nu lärt mig att hålla mig undan från samlingar över huvud taget.
musiken är fortfarande bra, om man håller sig till hela första, och första halvan av andra skivan, efter det så börjar det bara bli konstigt.
Annars funkar ju hela samlingen till bilen om inte annat

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000