Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2006/10/28 : 10:54:31
|
Hejsan
Svärisarna skall till USA idag och undrar hur man "röinge frå Ameeerikat"
Jag hoppar runt på gsmworld.com men lyckas inte hitta priser
Ni som snassat runt i NYC och området inom tre timmars bilradie, vilken operatör är billigast och/eller bäst?
What sayeth ye
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/10/28 : 19:29:36
|
Billigast är nästan helt säkert den operatör som deras hemma operatör har avtal med. Så, har de Telia här, så är den operatören billigast som Telia har avtal med overthere. På så sätt var det bra att ha vodafone, för då fanns det avtal på många ställen. Sen måste svärparanteserna stänga av automatisk sökning och välja manuell sökning, annars kommer kameran att hoppa mellan alla operatörer den har tillstånd till, och då går det inte som ni ville. Så, manuell sökning måste det vara. Men, sen vilken som är billigast, det får du leta reda på själv. :) Eller kanske inte om de har Telia. http://www.telia.se/privat/link.do?tabId=0&channelId=-102142
Happy hunting. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2006/10/28 : 19:46:24
|
GSM används väl nästan inte alls i USA? De har ju ett eget system (som jag inte kommer ihåg vad det heter, CDMA) som är "nästan GSM" (annat frekvensband m.m). Det är inte alla svensksålda mobiler som klarar av detta, fast de flesta "affärsmobiler" ska fungera . Bäst att kolla innan de åker
|
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2006/10/28 : 19:50:32
|
gsm är väl 900/1800 men de anv 1900. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/29 : 01:07:04
|
De telefoner som populärt kallades "Trippelband" klara av den amerikanska standarden.
Fick för mig att GSM 1900 (TDMA) och PCS (CDMA)används i USA
Har dock ingen aning om vilket roaming avtal man ska välja (Jag skulle ta nåt av de billigaste som TELIA har utbyte med) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/10/29 : 02:42:03
|
Japp, det är 1900 som körs i staterna och trippelband lurar har den frekvensen. GSM var kack förr, men nu är det ok i många städer men räkna inte med täckning utanför sådana. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
|
Topic |
|