HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 DFind i Malmö
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/10/26 :  18:20:53  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Hej


Som någon av er kanske vet så är jag det man kalder arbetssökande. I dag blev jag uppringt från företaget DFind i Malmö ( http://www.dfind.se/ ) Dom har matchat mig med et företag och det kanske kan bli jobb.

Men, jag har aldrig före hört om DFind, någon här som vet, det är et ganska så nytt företag, från 2005.



Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

Edited by - rip59 on 2006/10/27 09:56:40

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/10/27 :  10:04:31  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vadå, har de ringt dig utan att du tagit någon kontakt med dem tidigare? Är inte det lite skumt?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2006/10/27 :  10:22:40  Show Profile Send Jonas a Private Message
Det finns ju folk som är såkallade head-hunters. De brukar få i uppdrag från företag som behöver folk till en viss tjänst att hitta ett par personer som passar för tjänsten, så att företaget i sin tur kan anställa någon av dem som headhuntern letat fram. Så skulle det kanske kunna vara i ditt fall?

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/10/27 :  10:44:45  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Ja dom har hittat mig på en annan jobb site, just för att dom saknade folk till egna kunder.


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/10/27 :  12:27:19  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Jag blev oxå headhuntad för ca ett halvår sen. Smickrande, men det brast delvis på att deras kund inte ville erbjuda nån vettig lön (eller ja, vettig var den kanske, men för liten...). Jag var ju av den inställningen att om dom ringer upp mig så får dom punga ut lite mer än om jag hade ringt upp kunden själv och sökt jobb. Eftersom jag redan hade ett jobb så kunde jag resonera så iaf.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000