Hej och hå allihopa! Jag undrar om folk härinne har någon erfarenhet av jämförelser mellan Dynaudios stativare? Jag sitter och funderar på om jag inte skulle slå till och skaffa danskt nämligen...?
Är lite sugen på ett par 1.1:or då de är så ruggigt små och söta! Om jag inte prioriterar kraftig basåtergivning (men ren skall den va' ), är de då ett bra alternativ? Hur mycket mer för pengarna får jag om jag handlar mig ett par 1.3se? Är de värda det relativt stora merpriset (dubbelt så dyrt)?
Vet ni om 1.1:orna kräver oändliga mängder effekt?
Men det är gulligheten och litenheten hos 1.1:orna som lockar! Skulle gärna ha en ännu mindre högtalare, men då blir det ju noll bas... Är det någon som överhuvudtaget har erfarenhet av contour 1.1?
Jag tänker inte försöka uttala mig om 1.1orna eftersom jag aldrig hört dom annat än på mässa. Däremot kan jag bara varmt rekommendera 1.3se! Däremot kan jag lova att även 1.1 liksom 1.3se kräver ORDENTLIGT med pulver. Impedansen är inget problem, däremot känsligheten! Kommer ihåg att även Hifi&Musik skrev att 1.1 krävde mycket effekt för att komma till sin rätt. Ett Krell är aldrig fel