HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Antennförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/10/16 :  15:46:53  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Hej


Någon som vet om vilka antennförstärkare som är den stärkaste man kan köpa? Det gör inget om den är i byggsats.

Jag bor i en skov och har problem att få inn DVB-T, altså de olika digitala kanlerna. Det är inte min skog, så jag kan inte ta bort någon träd för att lösa problemet.



Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

Edited by - rip59 on 2006/10/16 15:47:23

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/10/16 :  16:46:17  Show Profile Send f95toli a Private Message
Byggsats är svårt då det är väldligt högfrekventa signaler, gissningsvis använda ytmonterade HEMTar samt 75 ohms vågledare.
Hur som helst, det går ju att hitta ex. 20 dB förstärkare men problemet är att om om signal-brus förhållandet är för dåligt så är det inte säkert att det hjälper (du förstärkare ju bruset också), dessutom brukar mottagarna ha en maximal insignal innan de mättas och då blir mottagningen ännu sämre(vilket hände för mig).

Poängen med detta svamlande är att det kan först vara värt att experimentera med antennen en del. Antennförstärkare kan hjälpa men det är ingen mirakelkur. För mig så hjälpte det nästan inte alls utan det vara bara bättre antennplacering som förbättrade situationen.


Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2006/10/19 :  14:54:34  Show Profile Send Jazz a Private Message
Jag gick in till min lokale tv nasare och bad om det starkaste dom hade och det fungerade kanon!
Ända tills åskan tog den i sommras.
Det som är lite märkligt är att jag inte behövt någon efter det...

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/19 :  15:10:01  Show Profile Send B-200 a Private Message
*divine intervention*

;-)


.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8505 Posts

Posted - 2006/10/19 :  18:26:04  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Det som är lite märkligt är att jag inte behövt någon efter det...

Kanske brände in TV:n då...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000